خبرهای داغ:
رضا نقدی گفت: ثبت نام پذیرفته شدگان جدید دوره های کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای از روز جمعه بیست و پنجم مهرماه آغاز می شود
کد خبر: ۹۲۸۴۳۹۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره دست همراه با پنجه‌های کارآمد است
وی خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار را سه هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: رسالت این دانشگاه تربیت تکنسین ماهر است.
وی با اشاره به جذب ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار گفت: درحال حاضر چهار هزار دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در چهار دانشکده در شهر‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان تحصیل می‌کنند.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان یادآور شد: ۶۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۴۵ رشته در مقطع کاردانی و ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی است
نقدی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به آمار بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان در این دانشگاه شاهد افزایش آمار پذیرش هستیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:: ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان جدید رشته‌های مختلف تحصیلی در تمامی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به شیوع ویروس کرونا صرفاً به صورت مجازی انجام می‌گیرد.
وی بیان داشت: پیش بینی می‌شود برای دانشجویانی که ورودی مهر بوده و مدارک لازم برای قطعی نمودن ثبت نام را از طریق سامانه مجازی ثبت نام ارائه می‌نمایند، کلاس‌ها به صورت مجازی و از تاریخ ۹۹/۰۷/۲۹ آغاز گردد.
نتایج نهایی پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شده و مدارک لازم برای ثبت نام از پذیرفته‌شدگان در سایت سازمان سنجش درج شده است.
همچنین کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضیان در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان این کدرشته‌ها در سهمیه مربوط، با توجه به نمره‌کل و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی و سایر اطلاعات مفید دیگری همزمان با اعلام نتیجه در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.
شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها