خبرهای داغ:

افتتاح پروژه های ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ،افتتاح یادمان شهید گمنام و چندین پروژه ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان انجام شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۴۰
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،  یادمان شهید گمنام  دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود و  چندین پروژه  ورزشی در دانشکده های فنی و حرفه ای پسران سمنان و دختران شاهرود همزمان با ایام الله دهه فجر توسط دکتر رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین کهساری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه ریزی ،نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان،دکتر نصیری رئیس دانشگاه سمنان،دکتر مرادی مدیرکل ورزش و جوانان استان، شکریان معاون عمرانی فرماندار ، شاهب معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری،محمدی معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، همکاران اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان، یعقوبی رئیس پژوهشگاه انتظامی استان، بیدختی از بسیج اساتید استان ، محجوب رئیس دانشکده هنر دانشگاه سمنان و همکاران دانشکده های فنی و حرفه ای پسران و دختران سمنان افتتاح و به بهره برداری رسید.

نقدی  در آیین افتتاح این پروژه ها با تبریک ایام دهه فجر گفت: داشتن روحیه مثبت و سلامتی باعث پیشرفت تحصیلی و اجتماعی دانشجویان می شود و  توجه بیشتر به مسائل تحصیلی دانشجویان مستلزم محیط شاد و زیباست و یکی از مهم ترین مسائلی که بر شاد بودن محیط های  دانشجویی موثر است، مسئله با نشاط بودن و ورزش دانشجویان است که ایجاد چنین مجموعه هایی بطورقطع رسیدن به این مسیر را هموارتر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  با اشاره به الگوگیری دانشگاهیان از شهدا تصریح کرد: نقشه راه آینده با الگوگیری از شهیدان ترسیم می شود، ما عهد بسته ایم هیچ گاه یاد شهدا را فراموش نکنیم و امروز ما زنده به نام شهیدان هستیم.

نقدی  گفت: سالن ورزشی چند منظوره دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  در مساحت 1487 متر مربع با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رضا نقدی جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 179 دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و گفت: این دانشگاه دارای 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی بسیار موفق عمل کرده است و 64 درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی شاغل می شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل تامل و مهمترین عامل تاثیرگذار در عینیت بخشیدن به جهش تولید است.

ایشان با اشاره به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تصریح کرد :علت این آمار قابل تامل گذراندن 4 سال از دروس این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان ها ،ارائه مهارت آموزی در دانشگاه فنی و حرفه ای ،برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و سریعا جذب بازار کار می شوند

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای  در کل کشور دارای  سه هزار و 600 کارگاه و آزمایشگاه می باشد که سهم استان سمنان 70 کارگاه و آزمایشگاه است.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.

حجت‌الاسلام دکتر رضا کهساری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان  دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی کارآفرین  است که نقش خطیری در جهت ایجاد کارآفرینی در جامعه بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام دکتر رضا کهساری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان  با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و کسانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند، اظهار کرد: امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر امام راحل(ره) و ارزش های انقلاب اسلامی است.

وی دانشگاه فنی و حرفه ای را  به عنوان یک دانشگاه کارآفرین  دانست که نقش خطیری در جهت ایجاد کارآفرینی در جامعه بر عهده دارد و ماموریت این دانشگاه را توانمند نمودن دانشجویان برای کاربرد علوم و فنون و ایجاد زمینه های اشتغال در بازار کار عنوان کرد .

حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه ریزی ،نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افق دانشگاه فنی و حرفه ای بسیارروشن است

وی با اشاره به اینکه استان سمنان اولین استانی است که شورای مهارت را تشکیل داده است عنوان کرد : از ظرفیت های زیاد دانشگاه فنی و حرفه ای در این شورا استفاده خواهیم کرد .

ایشان دانشگاه فنی وحرفه‌ای دانشگاهی را  پویا، اشتغال زا ، کارآفرین و مهارت محور دانست و گفت :  در کارگروه آموزش ، پژوهش و فناوری استانداری سمنان از این دانشگاه دعوت به عمل خواهیم آورد .

سعدالدین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن  ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای که همان  تربیت تکنسین ماهر و آماده برای ورود به بازار کار است افزود : استانداری سمنان آماده عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در بخش مهارت آموزی و صنعت است تا نیازهای آموزشی واحدهای تولیدی را برطرف نماییم.

همچنین یادمان شهید گمنام و پروژه های ورزشی دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول محترم دفتر امام جمعه شهر شاهرود،  جناب آقای آشوری و جناب آقای باباخانی مسئول محترم دفتر نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ، جناب آقای دکتر اسماعیل بیگی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر نظری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، آقای رضائی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آقای محمدی رئیس دانشگاه علوم قرآنی ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،اداره حفاظت محیط زیست شاهرود ،سپاه ناحیه شاهرود، قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شهرستان شاهرود،  مسئول بسیج دانشجویی، مسئول بسیج ادارات، روسای مراکز فنی وحرفه ای پسران و دختران جناب آقای جلالی و خانم زهرابی ،  دکتر اسدی معاونت فرهنگی دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان و  مظاهر خیرخواهان ریاست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان افتتاح و به بهره برداری رسید .  

ماندگارزاد ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : دهه مبارک فجر، دهه احیای ارزش‌ها، یادآور حماسه و ایثار ملت مؤمن و انقلابی ایران و روز تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود با اشاره به افتتاح یادمان شهید گمنام دانشکده در این ایام الله گفت :  راه و منش و بزرگی‌ شهدا در یاد و خاطره‌ ها همیشه ساری و جاری است و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون آن اسوه‌های ایثار و مقاومت است و پاسداشت و گرامیداشت این الگوهای معرفت، ایمان و سعادت کمترین رسالت ما در برابر آن حماسه سازان است چنانکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می‌فرمایند :وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی، تعیینی و همیشگی است.

  ایشان  با اشاره به برگزاری گرامیداشت شهدا افزود: امروز ما برای حرکت در مسیر شهدا به این گرامیداشت ها نیاز داریم و برای توسعه و پیشرفت بیش از هر زمان دیگری نیازمند تمسک به سیره شهیدان والامقام هستیم  و نباید یاد شهدا مختص زمان خاصی باشد و موظف به استمرار گرامیداشت یاد شهیدان هستیم.

وی  با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتقای مهارت به منظور کمک به اقتصاد کشور است، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا فعالیت می‌کند و همین عامل باعث شده است تا رابطه تنگاتنگی با بازار کار و تولید داشته باشد .

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود  اظهار کرد : یادمان شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود به مساحت 50 متر مربع و اعتبار دو میلیارد  و پانصد میلیون ریال افتتاح گردید .

ماندگارزاد همچنین  از افتتاح زمین چمن مصنوعی این دانشکده به مساحت هزار و 360 مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال  و همچنین سالن بدنسازی این دانشکده  با مساحتی بالغ بر150 متر مربع و با  اعتبار یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال خبر داد  و گفت :  در این سالن بدنسازی از جدیدترین دستگاههای بدنسازی و ورزشی استفاده شده است .

شایان ذکر است در آیین افتتاح این پروژه ها  گروه همسرایی میعاد دانشگاه صنعتی شاهرود به  اجرای برنامه همسرایی پرداختند  و آقای احمدیان از یادگاران دفاع مقدس  با توجه به  مصادف بودن  این روز با عملیات والفجر 8 مطالبی بیان نمودند و گوشه ای از مطالب روز و وظیفه ما را در این خصوص را بیان داشتند .

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها