معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان یزد / ظرفیت بیمارستان‌ها‌ تکمیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه متاسفانه نصف تعداد بیماران کرونایی که به آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند، جان خود را در هفته آینده از دست می‌دهند گفت: مردم با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۳۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمود نوری‌شادکام  اظهار داشت: در مدت هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد به حد ماکسیمم رسیده است، احتمالا اگر مقررات ستاد کرونا از همین امروز کامل اجرا شود و ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند آنگاه در چهارده روز آینده سیر بیماری رو به کاهش می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نتیجه اتخاذ مقررات ستاد ملی کرونا در استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ۱۴ روز دیگر مشخص می‌شود، بنابراین تا ۱۴ روز آینده سیر بیماری همچنان افزایشی است.

نوری شادکام ادامه داد: مردم مستحضر باشند نصف تعداد بیمارانی که به آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند، متاسفانه جان خود را در هفته آینده از دست می‌دهند.

وی افزود: با این حساب لازم است، همه ما مواظبت و دقت خود را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری بالا ببریم، مقررات ابلاغ شده است و مدارس تعطیل شدند، اما اگر مردم رعایت نکنند دیگر این تدابیر برای کنترل روند شیوع فایده ندارد.

نوری‌شادکام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد مردم ماسک می‌زنند تصریح کرد: اگر این میزان به ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت برسد می‌توانیم امید داشته باشیم که سیر بیماری از دو هفته دیگر رو به نزول رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تقریبا ظرفیت بیمارستان‌های استان کامل است، متاسفانه ما هر چه قدر تخت اضافه می‌کنیم در ظرف مدت یک روز مجدد پر می‌شوند.

وی با اشاره به روند ابتلا به کرونا در هفته‌های آینده گفت: لازم است در حدود ۴۰ تا ۵۰ مورد تخت آی‌سی‌یو و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخت عادی به تخت‌ها اضافه شود.

نوری شادکام با اشاره به اینکه در شرایط کنونی علاوه بر اینکه فشار زیادی به افراد در حوزه درمان وارد می‌شود، افزود: رسیدگی به کار بیماران دیگر هم سخت شده، در نظر بگیرید انواع بیماران سرطانی، تصادفی فشارخونی، دیابتی و شخصی که دچار سکته قلبی یا مغزی شده هم در بیمارستان حضور دارند که با توجه به حجم کار در بخش کرونا، کار این افراد روی زمین می‌ماند.

وی عنوان کرد: متاسفانه جمع زیادی از کادر درمان در روز‌های گذشته به دلیل حجم و فشار کاری بالا به کرونا مبتلا شدند، در واقع اکنون بسیاری از تلاشگران ما که در امر درمان بسیار کمک کننده بودند الان بیمار شدند و در منازل یا بیمارستان تحت مراقبتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست تا با هم متحد و هم عهد شویم و برای افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت کنیم، تا از فشار کاری کادر درمان کم شود و در ۱۵ روز آینده تیم درمان بتوانند نفسی بکشند و خود را برای خدمت به بیماران بازسازی و بازتوانی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار