خبرهای داغ:

همکاری در اجرای طرح «مهارت آموزی سربازان» شاهرود

طرح «مهارت‌آموزی سربازان» به همت قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود اجراء می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۵۰۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
همکاری در اجرای طرح «مهارت آموزی سربازان» شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نشست با سرهنگ محمد لطفی، جانشین عقیدتی‌سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود بر اجرای طرح «مهارت آموزی سربازان» تأکید و بر نحوه اجرای آن توافق کردند.
بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی با عنوان «سرباز ماهر» قرار شده است که کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.
رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن اشاره بر اهمّیت اجرای موفق طرح فوق‌الذکر به منظور بارورسازی استعداد جوانان برومند این مرز و بوم و ایجاد اشتغال پایدار در این باره گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، آمادگی دارد با تمام توان و با استفاده از ظرفیت انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان، جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان در رسته مشاغل فرهنگی و هنری همکاری نماید.
وی تصریح کرد: هر چند مسئولیت اجرای این طرح به عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح است، اما گستردگی دوره مهارت آموزی به گونه‌ای است که علاوه بر نیرو‌های مسلح، باید تمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح مهارت آموزی به سربازان کمک کنند.
سرهنگ محمد لطفی در این باره گفت: با توجه به طرح «سرباز ماهر» و با راه‌اندازی سامانه سرباز ماهر، تمام کسانی که در دوره قبل از سربازی هستند و مهارتی ندارند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام نموده و تا قبل از دوره سربازی به صورت رایگان برای کسب تخصص و مهارت آموزش‌های لازم را ببینند.
وی اضافه کرد:افراد در زمان پایان دوره سربازی، علاوه بر اخد کارت پایان خدمت، کارت سابقه کار و گذراندن دوره‌های تخصصی مهارت‌آموزی را دریافت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار