رشد ۲۸ درصدی ابتلا به کرونا در لرستان

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی ابتلا به کرونا در این استان، گفت: در حال حاضر هیچ تخت عادی و ویژه‌ای برای بیماران کرونا در خرم‌آباد نداریم.
کد خبر: ۹۲۸۴۶۴۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مریم کوشکی امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در لرستان در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در این استان، اظهار داشت: در مجموع تعداد تست «پی سی آر» گرفته شده از افراد مشکوک به بیماری کرونا، ۹۵ هزار و ۷۰۱ مورد بوده و متوسط تست روزانه ۴۷۴ مورد بوده است.

وی، عنوان کرد: تعداد کل نمونه‌ها با جواب تست «پی سی آر» مثبت در استان ۳۰ هزار و ۲۴ نفر، متوسط روزانه مبتلا ۱۴۹ نفر، تعداد کل فوتی با تست «پی سی آر» ۶۳۸ نفر و متوسط فوت روزانه ۳.۲ نفر بوده است.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان، بیان داشت: تعداد کل بستری بیماران کرونا شامل مبتلا و مشکوک در استان ۱۸ هزار و ۲۸۵ نفر، متوسط روزانه بستری در استان ۹۰ نفر، تعداد کل بستری با تست «پی سی آر» مثبت شش هزار و ۹۰۶ نفر، متوسط روزانه بستری مبتلا ۳۴ نفر، بهبود، ترخیص و مراقبت در منزل ۲۹ هزار و ۶۶ نفر بوده است.

کوشکی، ادامه داد: میانگین روزانه نمونه گیری از اسفندماه ۹۸، ۴۵ نمونه بوده که تا ۱۸ مهر ماه امسال به ۷۷۹ نمونه رسیده است، میانگین روزانه بیمار مبتلا به کرونا از اسفندماه ۹۸ از ۱۵ بیمار به ۳۵۳ مورد تا ۱۸ مهر ماه امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمار مبتلا به کرونا از اسفندماه ۹۸ از ۴۴۳ مورد به پنج هزار و ۶۴۰ بیمار تا تاریخ ۱۸ مهر ماه امسال رسیده است، گفت: درصد کشندگی بیماری کرونا از ۶.۷۷ اسفندماه به ۸.۱۲ در فروردین ماه رسید که سیر نزولی را طی کرد و طی شهریور ماه ۱.۴۷ رسید و متأسفانه در مهر ماه مجدد سیر صعودی یافته و به ۱.۴۹ نفر رسیده است.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان با تاکید بر اینکه درصد کشندگی به معنای تعداد مرگ‌ها به ازای ابتلاء است، تصریح کرد: تعداد فوتی بیماری کرونا از ۳۰ مورد در اسفندماه سال گذشته به ۸۴ مورد تا ۱۸ مهر ماه رسیده است.

کوشکی با بیان اینکه میانگین روزانه بیمار بستری در بخش‌های کرونا از ۶۰ بیمار در اسفندماه سال گذشته به ۱۰۲ بیمار در ۱۷ مهر ماه امسال رسیده است، افزود: تعداد بیمار بستری در بخش‌های کرونا از هزار و ۷۳۱ مورد اسفندماه سال گذشته به هزار ۷۳۶ مورد در ۱۷ مهر ماه امسال رسیده است.

وی، بیان داشت: میانگین روزانه بیمار ترخیص شده از بخش‌های کرونا از ۴۶ نفر در اسفندماه به ۸۸ نفر در ۱۸ مهر ماه امسال رسیده است.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان با اشاره به اینکه تعداد بیماران ترخیص شده از هزار و ۳۲۵ مورد در اسفندماه سال گذشته، به هزار ۵۰۲ مورد در ۱۸ مهر ماه رسیده است، گفت: لرستان با جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر تا کنون ۹۵ هزار و ۷۰۱ مورد تست «پی سی آر» انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۴ مورد مبتلا به کرونا و ۶۳۸ فوتی داشته است.

کوشکی با اشاره به ابتلای دو هزار و ۵۹۸ مورد در شهرستان ازنا به بیماری کرونا، بیان داشت: به نسبت ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ابتلاء به بیماری کرونا در این شهرستان بالاتر از همه شهرستان‌های استان است.

وی، گفت: بعد از این شهرستان، خرم آباد، دلفان، الیگودرز، الشتر و… قرار دارند.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان با تاکید بر اینکه همچنین بالاترین درصد فوتی نسبت به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، مربوط به شهرستان الیگودرز است، تصریح کرد: ازنا، بروجرد، پلدختر، دورود و… در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کوشکی با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا طی دو هفته اخیر در لرستان، ادامه داد: تعداد مبتلایان مثبت استان در هفته گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر بوده که این عدد در هفته اخیر به دو هزار و ۹۵۵ مورد رسیده و تعداد مبتلایان روند افزایشی دارد.

وی، عنوان کرد: همچنین تعداد فوتی‌ها در هفته گذشته ۳۷ نفر بوده که این عدد در هفته اخیر به ۴۲ نفر رسیده است.

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان با بیان اینکه تعداد بستری روزانه از ۷۲۱ مورد به ۷۲۷ مورد رسیده است، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا ۲۸ درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۳ درصد در طول یک هفته افزایش پیدا کرده است.

کوشکی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۹ نفر در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند، افزود: متأسفانه در حال حاضر در بیمارستان‌های خرم آباد هیچ تخت خالی عادی و ویژه ای نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات