فاطمه عادلی بانوی کارافرینی است که توانسته با هنر خود برای ۵۰ نفر شرایط اشتغال ایجاد کند.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۶۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ فاطمه عادلی متولد سال ۱۳۵۵ در مشهد مقدس است. او کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه فردوسی مشهد است که دو سال در بیمارستان ابن سینای مشهد مشغول به کار بوده و همچنین در مرکز مشاوره آستان قدس رضوی هم فعالیت داشته است که بعد از تولد فرزندان دوقلویش قادر به ادامه کار در بیرون و بصورت اداری نبوده است.

او اکنون در زمینه قالی بافی و گلیم و تابلو فرش فعالیت دارد و در این خصوص میگوید: در سال ۹۰ به سمت هنر کشیده شدم که از بین تمام هنر‌ها قالی بافی و بافت گلیم و تابلو فرش را انتخاب کردم. چون هم جذاب بود و هم اینکه میراث کهن ایرانیان محسوب می‌شود.

این بانوی کارآفرین می‌افزاید: زمانی که در این هنر حرفه‌ای شدم تصمیم گرفتم به افرادی که به این هنر علاقمند هستند اموزش دهوم لذا آموزشم را از مسجد و پایگاه بسیج شروع کردم و کار همچنان ادامه دارد. در حال حاضر ۵۰ نفر بافنده بطور مستقیم با بنده همکاری دارند و تعدای نیز به صورت غیر مستقیم که این افراد شامل طراح، رنگرز و رفوگر می‌باشند.

وی می‌گوید: با ۳۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه این کار را شروع کردم به این صورت که ابتدا خودم آموزش دیدم و بعد‌ها به خانواده و دوستان آموزش می‌دادم که این موضوع باعث شد به این نتیجه برسم که این حرفه را به دیگران که جویای کار هستند نیز آموزش دهم و هم الان کارگاهی را در پارکینگ منزل راه اندازی کردم و با کمک خانواده توانستم ۳ دار قالی تهیه کنم و کار آموزش را بطور جدی شروع کنم.

عادلی ادامه داد: وام ۵۰ میلیون تومانی برای ۲۳ بافنده تحت پوشش دریافت کرده ام.

وی بیان داشت: علاوه بر همشهریان خود از طریق کارآموزان سفارشاتی از کشور اتریش، و آمریکا نیز داشته ام و از مسئولین انتظار دارم تا برای تولیدات ما در کشور‌های خارج جایگاهی باز کنند تا با عرضه محصولاتمان بتوانینم این هنر کهن و میراث گرانب‌های ایران را در بازار جهانی بشناسانیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها