خبرهای داغ:
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از فعال کردن چندین بیمارستان صحرایی در کشور برای خدمات دهی به بیماران کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۳۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ علیرضا تنگسیری در ارتباط زنده تصویری فرمانده کل سپاه که در قرارگاه امام رضا (ع) سپاه برگزار شد، افزود: ما بیمارستان صحرایی در شیراز آماده و به چالوس ارسال کردیم که استعداد ۷۴ تخت بستری دارد و می‌تواند تا ۱۲۰ تخت افزایش پیدا کند و تا ۳۳ روز در آن جا استقرار خواهد داشت.

وی گفت: دومین بیمارستان صحرایی ما در برازجان استان بوشهر است که استعداد ۴۰ تخت را دارد و ۵۰ روز مستقر خواهد بود و سومین بیمارستان در بوشهر است که استعداد ۴۰۰ تخت دارد و ۶۲ روز مستقر خواهد بود و بیمارستان صحرایی صاحب الزمان (عج) در بندرعباس هم آماده ارائه خدمت است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۹ هزار بسته مومنانه به محروم‌ترین نقاط استان‌ها ارسال کرده ایم.
 
توسعه ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه در استان قم
 
فرمانده سپاه استان قم هم در این ارتباط تصویری به اقدامات صورت گرفته حوزه تابعه اش در بحث تولید ماسک و کمک‌های مومنانه اشاره کرد.
سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد شاهچراغی افزود: این اقدامات غیر از خدمات رسانی به بیماران کرونایی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران هم از سردار شاهچراغی درخواست کرد ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه در استان قم را متناسب با نیاز توسعه دهند و تولید ماسک همچنان ادامه پیدا کند و مازاد آن ذخیره شود.
سرلشکر پاسدار سلامی همچنین درخواست کرد: بسیج جامعه پزشکی هم با بهره گیری از افراد متبحر و دانشجویان پزشکی به گونه‌ای عمل کند تا بتوانند نیرو‌هایی پرورش دهند و جایگزین کادر خسته بهداشت و درمان بیمارستان‌ها شوند.
فرمانده کل سپاه افزود: در بحث کمک‌های مومنانه هم تا حد امکان مراقب باشید کسی به علت این بیماری یا علل دیگر دچار فقر معیشتی نشود و حتما جامعه افراد نیازمند را دقیق شناسایی کنید و استمرار در کمک رسانی‌ها در این بحث بسیار مهم است.
 
مراکز نقاهتگاهی را هم آماده خدمات رسانی خواهیم کرد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،در ادامه این برنامه معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بیمارستان صدوقی سپاه در اصفهان ۷۰ تخت را در یک مجموعه جدا آماده کرده و همه خدمات بیماران کرونایی را در آن ارائه می‌کند.
سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان افزود: با همه ظرفیت به میدان آمده ایم و اگر ضرورت داشت مراکز نقاهتگاهی را هم آماده خدمات رسانی خواهیم کرد.
 
تولید ماسک در هفت قرارگاه نیروی زمینی سپاه
 
وی گفت: هم اکنون هفت قرارگاه در نیروی زمینی سپاه به تولید ماسک می‌پردازند که روزانه صدهزار ماسک استاندارد تولید می‌شود و غالبا در اختیار مراکز محروم قرار می‌گیرند.
سردار پورجمشیدیان افزود: تهیه بیش از ۴۰۰ هزار بسته کمک معیشتی را در دستور کار داریم که بیش از صدهزار بسته تاکنون توزیع شده است و علاوه بر این همچنان غذای گرم را میان نیازمندان توزیع می‌کنیم.
وی گفت: تهیه و توزیع چهارهزار جهیزیه را نیز در دستور کار داریم که کالا‌های مورد نیاز آن جمع آوری شده است و پس از پایان ماه صفر در اختیار اقشار محروم قرار می‌دهیم و در کنار این کمک‌ها مقادیر زیادی لوازم تحریر هم توزیع شده است.
فرمانده کل سپاه هم پس از سخنان سردار جمشیدیان درخواست کرد: همه امکانات و تاسیسات بیمارستان‌های ثابت و سیار نیروی زمینی سپاه در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.
سردار سرلشکر سلامی همچنین در خصوص کمک به ازدواج آسان در مناطق محروم کشور هم تاکید ویژه داشت.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها