خبرهای داغ:
رئیس حوزه علمیه شهرستان بهار:

بعد از عاشورا نقش بی‌همتای حضرت زینب(س) در انقلاب کربلا آغاز شد

رئیس حوزه علمیه شهرستان بهار گفت: بعد از عاشورا نقش بی‌همتای حضرت زینب(س) در انقلاب کربلا آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۶۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

بعد از عاشورا نقش بی‌همتای حضرت زینب(س) در انقلاب کربلا آغاز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت الاسلام علی اصغر زارعی در نشست روشنگری حلقه شهید شیرازی پایگاه حضرت خدیجه (س) شهرستان بهار با تسلیت ایام محرم و صفر و فرا رسیدن شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) به نقش تاثیرگذار حضرت زینب(س) در ماندگاری نهضت عاشورا اظهار داشت: نقشی که حضرت زینب(س) در رساندن پیام عاشورا داشت باعث شد تا این واقعه برای قرن‌ها هنوز هم عاشقان اهل بیت(ع) را داغدار کند.

وی افزود: با مرور زمان نه تنها حادثه عاشورا فراموش نخواهد شد بلکه برای همیشه تاریخ، درس آزادیخواهی و الگوی آزادگی خواهد ماند.

رئیس حوزه علمیه شهرستان بهار ابراز داشت: صفات نفسانی و قدرت نفس و شجاعت این بانوی بزرگوار نشان از این دارد که زینب(س) برای این حوادث آمادگی داشته است.

وی ادامه داد: داستان کربلا، یک داستان عادی و معمولی نیست و وقتی که انسان قضایای کربلا را ملاحظه می‌کند، می‌بیند زینب(س) در تمام حوادث کربلا، در همه  صحنه‌ها حضور دارد.

زارعی با بیان اینکه بعد از عاشورا نقش بی‌همتای حضرت زینب(س) در انقلاب کربلا آغاز شد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) بسیار صبور بود و جفاها را از ستمگران دید اما در راه اسلام مایوس نشد بلکه برای قیام مقدس برادر بزرگوارش که همان امر به معروف و نهی از منکر بود ثابت قدم بود و بعد از واقعه کربلا شروع به افشاگری و روشن کردن افکار مردم می‌کند و رسالت خویش را در کوفه و شام به خوبی انجام می‌دهد و با استفاده از فرصت‌های بهدست آمده، ضربه‌های کاری بر دشمن وارد می‌کند.

وی این الگوی بزرگ تاریخ را برای بانوان مایه افتخار دانست و بر کمک گرفتن از الگوی تربیتی این بزرگوار در خانواده‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات