خبرهای داغ:
همزمان با هفته سلامت روان

نقش مهم پویایی و رشد در سلامت روان

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان سرخه گفت: سلامت رواني نقش مهمي در پويايي و كارآمدي هر جامعه ايفا مي كند
کد خبر: ۹۲۸۵۲۸۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ جلسه برون بخشي  به مناسبت هفته سلامت روان با حضور مریم آشور رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه، گل عليزاده معاون پرورشي و تربيتي، ضيائي معاون آموزشي، لیلا اسكندري مدیر شبكه بهداشت و درمان شهرستان سرخه، فاضلي كارشناس بهداشت روان و پورسرتيپ كارشناس بهداشت مدارس در سالن جلسات شبكه بهداشت و درمان شهرستان سرخه برگزار شد.

 

لیلا اسكندري ضمن خير مقدم و تبريك هفته سلامت روان به جايگاه سلامت روان در ميان  جامعه به خصوص دانش آموزان پرداخت و گفت: سلامت رواني نقش مهمي در پويايي و كارآمدي هر جامعه ايفا مي كند  و دانش آموزان از اين امر مستثني نيستند.

وی تصریح کرد: بهداشت رواني همان سلامت فکر و قدرت سازگاري فرد با محيط و اطرافيان است. همچنان که از جسم خود مراقبت مي کنيم روح خود را نيز بايد مقاومت تر کنيم تا زندگي بهتري داشته باشيم.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان سرخه افزود: ايجاد فرصت براي شکوفايي استعدادها، توانايي ها و کنار آمدن با خود و ديگران يکي از اهداف مهم و اساسي بهداشت رواني است.

در ادامه مریم آشور رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه در خصوص نقش مدرسه و معلم در ايجاد بهداشت رواني اشاره كرد و بيان داشت: مدرسه محيطي است كه دانش آموز در آن جا موقعيت هاي متفاوتي را تجربه مي كند و در واقع مدرسه شكل دهنده ساختارهاي شخصيتي و رواني دانش آموزان است.

وی متذکر شد: رشد اجتماعی و عاطفی مناسب کودکان، مستقیماً منجر به پیشرفت تحصیلی در آنها می شود و احساس کارآیی و رضایت را در معلمان نیز افزایش می دهد. دستیابی به چنین پیشرفتی در حوزه سلامت روان کودکان، با رسالت آموزشی مدارس نیز سازگار است.

در ادامه فاضلي كارشناس بهداشت روان پيرامون شعار هفته سلامت روان، همچنين چگونگي آگاه سازي دانش آموزان، والدين و اولياي مدارس در مورد عوامل تهديد كننده بهداشت روان و ارتقاي سطح سواد دانش آموزان در زمينه بهداشت روان مطالبي را ايراد کرد.

وی تاکید کرد: ورزش يکي از رموز سلامت جسماني و رواني است. افراد داراي آمادگي جسماني از لحاظ احساسات، عواطف ، شخصيت اجتماعي و نوع دوستي کامل تر و در فعاليت هاي شغلي و حرفه اي موفق ترند. ورزش موجب تقويت اعتماد به نفس در فرد شده ، او را متعادل، متفکر و سازگار با محيط مي کند.

در پايان اين جلسه در خصوص استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي آموزش به دانش آموزان و والدين و نيز برگزاري برنامه هاي بهداشت روان بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار