خبرهای داغ:
همزمان با هفته سلامت روان

سلامت روان باید مورد توجه قرار گیرد

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه گفت: سلامت روان در کنار سلامت روان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۳۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ از ۱۸الی ۲۴مهر بعنوان هفته سلامت روان نام گذاری و روز ۱۸مهربرابر با۱۰ اکتبر، روزجهانی سلامت روان است. این روز در سال ۱۹۹۲توسط سازمان بهداشت جهانی به جهت توجه بیشتر به اختلالات روانی، تاثیرمنفی آن ها برجوامع و پیشگیری از آن ها برگزیده شده است.

فاطمه فاضلی در حاشیه هفته سلامت روان اظهار داشت: روز جهانی و هفته سلامت روان با شعار 2020 سازمان جهانی بهداشت  "سلامت روان برای همه؛ سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا " برگزار می شود.

وی تصریح کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت حدود۲۳ درصد جمعیت کشور به یکی از انواع بیماری ها و اختلالات روانی مبتلا هستند. اختلالات روانی طیف وسیع و متنوعی را از استرس و اضطراب خفیف تا افسردگی، اعتیاد، اسکیزوفرنی و جنون را شامل می شود.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه افزود: مسابقه بین پرسنل شبکه بهداشت بصورت مجازی، ‌ارسال بسته آموزشی هفته سلامت روان به ادارات و بانک ها، معرفی هفته به ائمه جماعت جهت سخنرانی در نمازهای جماعت، برگزاری کارگاه های آموزشی جهت سلامت روان دانش آموزان، اجرای مسابقه نقاشی بین دانش آموزان، توزیع پمفلت و ارائه مشاوره رایگان برای عموم مردم از جمله برنامه هاست که در طول هفته برگزار خواهد شد.

فاضلی در ادامه اضافه کرد: از برنامه های شاخص این هفته می توان به  برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه مشاوره رایگان برای عموم مردم اشاره کرد. همچنین برنامه های هفته سلامت روان برای عموم مردم از رده ۵سال به بالا در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر عدم حضور فیزیکی مردم، برنامه های امسال به صورت مجازی برگزار و برنامه هایی که ضرورت بر حضور مردم دارد بارعایت کامل پروتکل ها اجرا خواهد شد.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه در پایان تاکید کرد: همانطور که سلامت جسمی هرفرد در جامعه از ارزش بالایی برخوردار است، سلامت روان افراد نیز اهمیت فراوانی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار