رزمندگان لشکر عملیاتی پنج نصر عزادار رحلت پیامبر رحمت(ص)

مراسم عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر رحمت(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) در لشکر عملیاتی پنج نصر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۳۷۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام موسوی از اساتید برجسته حوزه علمیه در این مراسم بیان داشت:از اولین اقدامات پیامبر بعد از بعثت پایه ریزی و تشکیل حکومت اسلامی بود که در مسیر تحقق آن با موانعی از قبیل: مخالفت مشرکین حجاز ومکه با پیامبر و همچنین درگیری و جنگ با قبایل یهودی حجاز و وجودی منافقین در درون سپاه اسلام مواجه بود.

وی در ادامه افزود: لیکن پیامبر اسلام(ص) با تمام سختی‌های و موانعی که وجود داشت توانست تمدنی اسلامی را در زمان و مکانی که در اوج جاهلیت بود را به وجود آورد و این حرکت عظیم همچنین توانست تمدن‌های بزرگ آن دوران یهنی روم و ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش پیرامون جایگاه امام حسن (ع) بیان داشت: عبارتی که برای امام حسن (ع) بعنوان تنها‌ترین سردار بیان می‌شود واقعا عبارت صادقی است، زیرا سپاه امام حسن (ع) را منافقانی تشکیل می‌دادند که دل در گرو سکه‌های معاویه بسته بودند؛ و انواع خیانت‌ها حتی قصد ترور حضرت را نیز داشتند.

حجت الاسلام موسوی همچنین ادامه داد: امام حسن (ع) با صلح خود در مقابل معاویه با توجه به افراد منافق موجود در سپاه خود توانست جان امام بعد از خود یعنی امام حسین (ع) و سلسله امامت را حفظ نماید، زیرا در صورت مقابله بامعاویه امام حسین (ع) نیز به شهادت می‌رسید و زنجیره امامت منقطع می‌گردید.

در پایان مراسم نیز برنامه مرثیه خوانی و سینه زنی اهل بیت(ع) برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها