مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی حدود ۲۵۰ هزارتومان برای هر بسته از محل موقوفات و کمک‌های خیرین تهیه شده و بین نیازمندان در دهه وقف خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۰۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمد احمدزاده امروز در نشست خبری دهه وقف در تشریح برنامه‌های این دهه اظهار داشت:  از ۲۴ مهر تا ۳ آبان به عنوان دهه وقف نام گذاری شده است لذا در این هفته کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ پروژه عمرانی در شهرستان‌های گناباد، کلات، قوچان، جوین، طرقبه شاندیز، سبزوار، داورزن، جغتای و تربت‌حیدریه در دهه وقف انجام خواهد شد. برگزاری نشست با مدافعان سلامت و تجلیل از این افراد را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود:  ۶۳ نشست علمی صنفی با بازاریان، نخبگان و دانشجویان، برپایی ۵۶ ایستگاه تحت عنوان همه واقف باشیم در بقاع متبرکه برای ترویج سنت وقف داریم.

احمدزاده بیان داشت: برپایی ۶ خیمه معرفت در بقاع شاخص استان و همچنین اعزام  تعداد ۱۵ مبلغ به بقاع شاخص استان از دیگر برنامه‌های ماست.

وی گفت: در طرح احسان ماندگار توزیع بسته‌های معیشتی را در دستور کار داریم که تعداد ۱۴ هزار بسته به ارزش ریالی حدود ۲۵۰ هزارتومان برای هر بسته از محل موقوفات و کمک‌های خیرین تهیه شده و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۲۶ هزار موقوفه در سطح استان داریم که در یکسال و نیم گذشته، ۳۱۲ موقوفه دیگر به این تعداد اضافه شده است. همچنین از ابتدای سال ۷۵۰ میلیارد ریال وقف جدید در شهرهای مختلف جدید ثبت شده که عمده آنها در حوزه مذهبی نظیر مساجد و اماکن متبرکه است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح مهر تندرستی برای ۵۰ هزار نفر از بیماران بی‌بضاعت و اجرای طرح پیوند آسمانی برای تهیه جهیزیه ۱۲۴ زوج اتفاق افتاد. در اجرای طرح مهر تحصیلی نیز برای ۳۲۴۵ دانش‌آموز لوازم التحریر تهیه شد.

احمدزاده اشاره داشت: کارگاه های تولید ماسک و اقلام بهداشتی از محل نذورات در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات ما در ایام کرونا بوده است.

وی به خدمات عمرانی اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری موقوفات نیز ۴۱ هزار متر مربع پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال انجام شده است. ۹۸۰۰ مترمربع پروژه سرمایه‌گذاری نیز با هزینه بالغ بر ۵۴۴ میلیارد ریال انجام شده که ارتقاء بهره‌وری از وقف را منجر خواهد شد.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی در خصوص  تخریب مسجد «هفت در» تصریح کرد: مسجد یک هویت عمومی است و تخریب آن شرعا حرام است مگر اینکه مخل امور مسلمین باشد. شهرداری منطقه ثامن نظر مشاور را کتمان کردند چرا که باید قبل از تخریب، نظر مشاور بررسی می‌شد. تخریب مسجد شرعا حرام است، مگر وجود مسجد مخل امور مسلمین باشد.

وی گفت: متاسفانه نظر مشاور طرح را از ما کتمان کردند. ما پیگیری احقاق حقوق مساجد تخریب شده در سال های گذشته نیز هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها