خبرهای داغ:
فرماندار قزوین

فضای بازارها و داروخانه ها بسیار نگران کننده است/کمبود دارو نداریم

شفیعی گفت: در بازارها و بازارچه های سنتی از سوی صنوف طبیعتاً کم و کاستی های وجود دارد و این بازرسی ها از صنوف حتی منجر به اخطار و پلمب واقع شده اما ازدحام جمعیت در این فضاها بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۱۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

محمد شفیعی فرماندار شهرستان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در مرحله سوم موج کرونا به صورت روزانه در شهرستان بنا به مصوبه کمیته شهرستانی و در چارچوب سیاست ستاد مبارزه با کرونا استان یک تیم بازدید میدانی تشکیل شده که به صورت مستمر در تمام روزهای هفته، در سطح بازار از صنوف مختلف ناوگان حمل و نقل عمومی، بازدید مستمری دارند.

وی گفت: روزانه از قریب به ۴۰۰ واحد صنفی بازدید صورت می گیرد که تعدادی شامل اخطار، تعدادی شامل پلمب شده و تعدادی تعهد کتبی مبنی بر رعایت اصول و موازین پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد.

فرماندار قزوین اظهار کرد: تذکرات لازم داده شده و از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی رضایت داریم چرا که علیرغم اینکه موظف هستند سه مسافر را سوار کنند و خسارات از لحاظ منابع درآمدی به آنها وارد می شود اما رعایت لازم را دارند. اما نیاز به نظارت مستمر وجود دارد.

شفیعی عنوان کرد: در سایر صنوف و بازارچه های سنتی از سوی صنوف طبیعتاً کم و کاستی هایی وجود دارد و این بازرسی ها از صنوف منجر به اخطار و پلمب واقع شده اما ازدحام جمعیت در این فضاها بسیار نگران کننده است.

وی افزود: همچنان که نگرانی خود را از فضای داروخانه ها اعلام کردیم، طی چند روز اخیر نظارت ها بر این فضاها افزایش یافته و به مرکز بهداشت شهید بلندیان این ماموریت داده شده که نظارت شبانه روزی بر داروخانه ها داشته باشند.

فرماندار قزوین با اشاره به ایجاد شایعاتی در خصوص کمبود دارو تصریح کرد: اکنون بعد از اعلام تحریم های جدید از سوی ترامپ، موجی از نگرانی دارویی به مردم تلقین شده که باید گفت هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و دارو به وفور در داروخانه ها موجود است و استقبال از سوی دانشگاه علوم پزشکی بسیار خوب است و در تلاش برای تهیه و تامین داروها در بازار است اما رعایت پروتکل های بهداشتی در داروخانه ها بسیار نگران کننده است و توسط متصدیان هیچ گونه مواد ضدعفونی در اختیار مردم قرار نمی گیرد و تکرار تحویل کارت بین متصدی و مراجعین، تهدیدی برای انتقال ویروس است.

شفیعی اضافه کرد: موضوع جریمه افراد بدون ماسک که از سوی رئیس جمهور و ستاد ملی کرونا اعلام شد، ابتدا در تهران اجرا می شود و سپس در استان ها اجرا می شود و ظرف چند روز آینده برنامه عملیاتی در راستای چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری و سیاست های ستاد ملی کرونا، آمادگی داریم با تمام توان گام های اثرگذاری برای مردم برداریم.

وی گفت: هیچ گونه تجمعی در شهرستان قزوین به صورت پیاده روی نداریم و هر هیاتی اگر بخواهد مراسمی اجرا نماید باید با درخواست و کسب مجوز اقدام نماید.

۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها