خبرهای داغ:
در نشست انعقاد تفاهم نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد مطرح شد
مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: استانهای پایلوتی که برای اجرای این تفاهم نامه در نظر گرفتیم اگر درست عمل کنند در بقیه کشور می توانیم به یک مدل رفتاری قابل تعمیم تبدیل شود.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۲۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور  امروز در نشست امضای تفاهم نامه بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه های جهادی که در سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی  برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی دو ویژگی خاص دارد در شاخص های ملی بلاشک ولایت پذیر و ولایت مدارترین استان کشور است که تحقیقی ثابت شده است چون اندیشکده بسیج هر سال نظرسنجی دارد و گزارشات در شورای معاونین بسیج ارائه می دهد که این ریشه در مبانی اعتقادات و باورهای مذهبی مردم این خطه دارد.

وی با اشاره به ویژگی خاصی که استان در حوزه اقتصاد دارد گفت: خراسان جنوبی محصولات استراتژیک خاص خودش دارد و زرشک را هنوز به عنوان میوه تازه نمی شناسند، عناب خاص بیرجند و قائنات بویژه گل فریز بیرجند، قطب زعفران است.

سردار زهرایی با بیان اینکه در جنگ تمدنی غرب بر علیه اسلام به سمت خام فروشی رفتیم افزود: خراسان جنوبی یکی از مصادیق بارز خام فروشی است یعنی این برنامه و تاکتیک غربی ها روی خراسان جنوبی عملیاتی تر شده است.

 وی تصریح کرد: زرشک تنها 16درصد به صادرات می رسد حتی به صورت خام و به صنایع تبدیلی نمی رسد و 97درصد زعفران دنیا در جنوب خراسان بزرگ تولید می شود و 3درصد در اسپانیا است اما متاسفانه برند و قیمت گذاری اش در اسپانیا صورت می گیرد. پس ما وارد جنگ شدیم مگر اینکه خودمان را به نشنیدن و نفهمیدن بزنیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: ما در سپاه قبلاً خدمت رسانی، محرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی را به عنوان یک رسالت تعریف می کردیم یعنی یگان عملیاتی در بسیج به عنوان رسالتی انجام می داد در حالیکه از سال گذشته اقتصادمقاومتی ماموریتی شده که باید انجام شود و الزام است.

وی ادامه داد: جنگ خدمت رسانی و مقابله با محرومیت و اقتصادمقاومتی در سپاه تعریف شده اما شاید خوب تبیین نشده است و ما ماموریت کمک به نهادهای انقلابی در اقتصادمقاومتی را داریم. یعنی اگر به کمیته امداد کمک نکنیم؛ ماموریت و تکلیف خودمان را انجام نداده ایم.

سردار زهرایی در مقایسه واقعه عاشورا با جنگ اقتصادی با تاکید بر اینکه ما برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیاز به شهید زنده، جانباز و راه باز کن داریم گفت: در جنگ تمدنی اقتصاد بین غرب  و اسلام آیا کربلای اقتصادی اسلام ایران است؟ آیا عاشورای اقتصادی اسلامی را برای ایران تعریف کرده؟ آیا امروز حسین زمان را می خواهد در اقتصاد شهید کند؟

وی تأکید کرد: مهمتر از انعقاد تفاهم نامه اجرای دقیق آن کف میدان است. یک سری ظرفیت هایی ما در بسیج و سپاه داریم مکان، تجهیزات، وسیله ایاب و ذهاب و نیروی انسانی متخصص داریم و منابع تسهیلاتی کمیته امداد دارد که در نتیجه این تفاهم نامه ظرفیت سازی و به هم رسانی می کند.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: استانهای پایلوتی که برای اجرای این تفاهم نامه در نظر گرفتیم اگر درست عمل کنند در بقیه کشور می توانیم به یک مدل رفتاری قابل تعمیم تبدیل شود.

وی متذکر شد: این تفاهم نامه نه تنها برای سپاه و کمیته امداد  بلکه برای سایر نهادها و دولت قابل تعمیم است و باید همانند کمیته امداد، کمر همت در سپاه ببندیم و این تعامل و همکاری در شهرستانها جامه عمل بپوشد تا یک کار الگویی جمع کنیم.

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در این نشست ضمن تسلیت سالگرد رحلت پیامبراسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: در استان ما هماهنگی، همدلی و هم افزایی در مسئله خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان داشتیم.

وی افزود: این جلسه منجر می شود همکاری و هماهنگی مسنجم و سازمان یافته تر شود تا در راستای تدابیر رهبر انقلاب خدمات ارزشمند و شایسته ای که حق مردم مناطق کم برخوردار و جامعه هدف کمیته امداد (ره) است بتوانیم جامه عمل بپوشانیم.

سردار قاسمی ادامه داد: به نمایندگی از همکاران در سپاه انصار الرضا (ع) استان از مجموعه نهادهای خدمات رسان بویژه کمیته امداد تشکر می کنم و همکاری هایی که در دو گام و شش مرحله اجرای رزمایش کمک های مومنانه انجام دادند متشکریم.

گفتنی است، در این مراسم دکتر عبدالملکی معاون اشتغال و عضو هیئت امنای کمیته امداد امام (ره)، سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد استان و هیئت همراه حضور داشتند و فرماندهان نواحی سپاه انصار الرضا (ع)، مدیران کمیته امداد شهرستانها، معاونین و کارشناسان کمیته امداد از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حاضر بودند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها