رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کولبری یکی از معضلات بزرگ کشور است و هر ساله بسیاری از جوانان تحصیلکرده و نخبه درگیر این معضل می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۸۵۴۶۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

 مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اولین نشست تخصصی بررسی راه‌کارهای اشتغال کولبران (کاک برکت) ضمن تقدیر از دست اندرکاران رویداد ملی کاک برکت گفت: کولبری یکی از معضلات بزرگ کشور است و هر ساله بسیاری از جوانان تحصیلکرده و نخبه درگیر این معضل می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که باید به معضل کولبری یک نگاه جامع داشت، اظهار داشت: کولبری هزاران معانی در پشت خود دارد. ما علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار و دائمی در مناطق مرزی، باید امنیت مرزها و کشور را نیز لحاظ و تامین کنیم. بزرگترین پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل در نزدیکی مرزهای غربی ایران است.

وی ادامه داد: گهگاه دشمنان کشور در آن سوی مرزها کولبران را تخلیه اطلاعاتی می‌کنند و از منظر امنیتی و اطلاعاتی هم باید به معضل کولبری پرداخت. از سوی دیگر، کولبران کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را جابه‌جا نمی‌کنند و همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده است.

عیسی زاده تاکید کرد: نباید کولبران را بیگانه بدانیم و لازم است تا آنها را ساماندهی کنیم. حتی می‌توانیم معابر مشخصی را برای کولبران تعریف و مقرر کنیم تا کالاهای مشخصی را حمل کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر آمادگی این کمیسیون برای حل مشکل کولبران گفت: ما در کمیسیون اجتماعی آماده همه نوع همکاری برای رفع معضل کولبری هستیم و حتی می‌توانیم هر پیشنهادی را در این رابطه، در قالب طرح در صحن علنی محلس مطرح و تصویب کنیم تا به شکل قانون درآید.

اولین نشست تخصصی بررسی راه‌کارهای اشتغال کولبران (کاک برکت) در سه استان مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با حضور مهدی عیسی‌زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، امیرحسین مدنی و محمود عسکری‌آزاد مدیرعامل و رییس هیات مدیره بنیاد برکت و نمایندگانی از وزارت‌خانه های کشور، صمت، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، علوم و سازمان‌ها و نهادهای نیروی انتظامی، بهزیستی، گمرک، مرزبانی، کمیته امداد، اتاق بازرگانی، آموزش فنی حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان به میزبانی بنیاد برکت برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظرات