خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی

ادامه مناقشات قره باغ و ورود داعش، منجر به نسل کشی شیعیان می‌شود

قبادی گفت: درصورت ورود داعش به منطقه قره باغ، آتش این جنگ دامن شیعیان را خواهد گرفت و منجر به نسل کشی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۰۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

علی اکبر قبادی، کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در موضوع قره باغ بیان کرد: بعد از فروپاشی شوروی و مستقل شدن کشورهای تحت سلطه، منطقه خود مختار قره باغ، یکی از مناطق مورد مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده است و بخش قابل توجهی از جمعیت آن ارمنی و بخشی نیز ترک هستند.

وی گفت: آمریکا، اسراییل و فرانسه همواره در این جریان دخالت های زیادی داشته اند. از طرفی ترک ها را به در دست گرفتن کنترل این منطقه تحریک می‌کنند و از طرفی به ارمنستان کمک می کنند، اما متاسفانه دولت های این منطقه متوجه موذی گری استکبار نشده اند.

قبادی در ادامه افزود: دولت آمریکا خودش را هم دوست آذربایجان و هم دوست ارمنستان نشان می دهد تا به منافع خود دست یابد و از مهمترین منافع آمریکا در این درگیری، می توان به فروش سلاح و بهره بردن از نفت منطقه اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: از طرفی دولت سکولار آذربایجان، فریب جاه طلبی و کشور گشایی اردوغان را خورده و برای پیروزی بر ارمنستان و فتح قره باغ، نیازمند وارد کردن نیروی نظامی است. با ورود داعش به عنوان نیروی نظامی، خطر نسل کشی شیعیان جمهوری آذربایجان که حدود ۸۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند جدی است و قطع به یقین آتش این جنگ دامن مسلمانان و شیعیان منطقه را می گیرد.
از طرفی دولت عربستان سعودی در حال تبلیغ وهابیت و ایجاد حوزه علمیه وهابی در منطقه آذربایجان و قره باغ است که به شدت خطرناک است.

قبادی در ادامه به ضرورت خاتمه این درگیری اشاره و بیان کرد:در اوایل دهه ۷۰ شمسی که این درگیری ها شدت گرفته بود، با میانجی گری دولت و حضور تعدادی از فرماندهان نظامی ایران برای حمایت از مسلمانان و شیعیان منطقه، مناقشات به نفع آذربایجان به اتمام رسید.
متاسفانه پس از امضای قرارداد آتش بس در بیانیه مسکو که به تازگی بین دو کشور انجام شد، ارمنستان به تحریک آمریکا، آتش بس را نقض کرد و درگیری ها ادامه پیدا کرده است. دستگاه دیپلماسی ایران باید این خطر را جدی بگیرد و با میانجی گری و پیگیری، فعال تر از قبل عمل کند تا حضور داعش و نا امنی در منطقه پدید نیاید.

 

1008/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار