خبرهای داغ:

حضرت رسول(ص) متخلق به اخلاق الهی بود

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه گفت: پیامبر(ص) متخلق به اخلاق الهی بود، به همیل دلیل خداوند به ما امر کرده از پیامبرش پیروی کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۴۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

همزمان با شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت حضرت(ص) حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در گفتگو خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص)  به‌ عنوان خاتم انبیا در عصر جهل و ظلمت، خورشید جهان‌فروزی شد برای بازگشت بشریت به مسیر فهم، اخلاق، انسانیت و شعور و با کشیدن خط بطلان بر جهلی که در روح و جان مردمان آن دوران ریشه دوانیده بود، شناخت طریق حق را نه تنها به مردمان زمانه‌ خود آسان کرد بلکه حجت را بر انسان های تمام دوران های بعد از خود نیز تمام ساخت تا یافتن مسیر و ادامه راه حقانیت بر همگان سهل و آسان شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که در قرآن کریم به آن تأکید شده، اخلاق حضرت رسول(ص) است که خداوند از آن به بزرگی یاد می‌کند. حضرت رسول(ص) متخلق به اخلاق الهی بود و ایشان تبلور عینی جلوه حضرت حق بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه افزود: پیامبر(ص) بهترین نمونه این تخلق الهی است. به همین دلیل خداوند به ما امر کرده از پیامبرش پیروی کنیم که او اسوه و الگو برای همه است. «تخلقوا باخلاق الله» متخلق شوید به اخلاق الهی، پیامبر گرامی اسلام خود بهترین نمونه این اخلاق الهی بوده است و به همین جهت خداوند ما را امر کرده است که همیشه به پیامبر عظیم الشان اسلام تأسی کنیم.

محمدی وند با اشاره به اینکه امام  حسن (ع) با توجه به اینکه فرزند بزرگ خانواده بودند مسئولیت بزرگی را بر دوش کشیدند و خداوند ایشان را شاهدی بر خلق قرار داده است؛ گفت: جایگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیار عالی و بلند است و پیامبر اکرم در مورد ایشان و برادرشان امام حسین (ع) می فرمایند که این دو سید شباب اهل جنت هستند.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) در شرایط بسیار سختی رهبری جامعه اسلامی را به دست گرفتند، خاطرنشان کرد: هنگامی که حکومت امیرالمومنین(ع) به پایان رسیده بود و حضرت مجبور بودند بدون جنگ و جهاد حکومت اسلامی را اداره کنند. ایشان در آن شرایط با درایت و تدبیر خود توانستند وضع موجود را اداره کنند و موضع گیری انقلابی بسیار خوبی داشته باشند.

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه یادآور شد: اگر امام حسن(ع) جنگ می کردند کشته می شدند، بدون آنکه مظلومیت ایشان و یارانشان آشکار شود به همین دلیل امام حسن (ع) مورد احترام همه اسلام شناسان هستند و حتی امام حسین (ع) نیز تا ۱۰ سال همان روش امام حسن (ع) را پیش گرفته بودند تا زمانی که تغییر در جامعه ایجاد شد و یزید حکومت را به دست گرفت و در آن زمان بود که امام کشته شدن را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها