عظیم ترین رسالت حضرت زینب تبیین حادثه جانسوز عاشورا بود

فرمانده حوزه موسی بن جعفر شهرستان سرخه گفت: اصلی ترین و عظیم ترین رسالت حضرت زینب تبیین حادثه جانسوز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) بوده که حقیقتا آن بانوی بزرگوار در این مسیر خطیر، سربلند و سرافراز بوده اند.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۸۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

حمید بافتی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: در عصری قرار داریم که حماسه اربعین حسینی برای همه مردم جهان به نوعی به نمایش درآمده است. دیگر نمی توان گفت که کسی اربعین را ندیده و نمی شناسد.

وی تصریح کرد: البته هنوز بسیاری از مردم کشورهای غربی بعلت بایکوت خبری و سانسور حادثه عظیم اربعین توسط دولتمردانشان، اطلاعات چندانی از این رویداد خارق العاده ندارند. لذا باید تلاش کرد تا روح و روان نسل جوان و نوجوان را با حقیقت این حماسه آشنا کرد.

فرمانده حوزه موسی بن جعفر شهرستان سرخه افزود: سخنرانان، شاعران، بازیگران، نویسندگان و هر کس به هر نحوی باید هنر خود را در راه معرفی جوانب گوناگون اربعین حسینی بکار بندد. در مقاتل و کتب تاریخی قضیه رسیدن کاروان حضرت زینب کبری به کربلا و زیارت قبر سیدالشهدا آمده است.

بافتی با بیان اینکه برخی معتقدند که این واقعه ۴۰ روز پس از حادثه عاشورا رخ داده و عده ای بر این عقیده اند که در اربعین سال بعد خانم حضرت زینب به کربلا آمده اند؛ گفت:  در هر حال زیارت قبر امام حسین (ع) در روز اربعین ارثیه ای است که از آن بانوی بزرگوار به ما رسیده و ما در اربعین با اقتدا به ایشان به سالار شهیدان دست بیعت داده و میثاق مجدد می بندیم.

وی تاکید کرد: اصلی ترین و عظیم ترین رسالت حضرت زینب تبیین حادثه جانسوز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) بوده که حقیقتا آن بانوی بزرگوار در این مسیر خطیر، سربلند و سرافراز بوده اند. بنابراین باید کار زینب گونه کرد تا بتوان گستردگی کار آن حضرت را به مردم نشان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار