خبرهای داغ:
مربی عقیدتی در حوزه کوثر:

از آثار توحید، آزادی از غیرخدا است

به همت مسئول عقیدتی سیاسی حوزه مقاومت بسیج کوثر سپاه ناحیه خوانسار یکی از نشست های تربیت و تعالی این حوزه با حضور تعدادی از اعضای شورای مربوطه و ایراد سخن یکی از مربیان عقیدتی ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۶۵۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار؛ در این نشست حجت الاسلام همت در جمع خواهران بسیجی حوزه مقاومت بسیج کوثر خوانسار با اشاره به جایگاه توحید و عبودیت در زندگی انسان اظهار کرد: انسان اگرآزاد باشد دروادی توحید قدم برداشته و البته مراد از آزادی، آزادی مطلق نیست، بلکه مراد آزادی مقید است، یعنی انسان از دام غیرخدا رها شود و ملتزم به خداوند متعال باشد.

وی افزود: این مسئله باعث می شود انسان وارد وادی توحید گردد، هم چنان که خداوند در آیه 36 سوره مبارکه نحل می فرماید: " وَ لَقَدْ بَعَثْنا في‏ کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً " یعنی برنامه تمام انبیاء همین مسئله بوده و خداوند برای هر امتی رسولی فرستاده و حجت خود را تمام کرده است.

حجت الاسلام همت با بیان این که برنامه همه پیامبران برای هدایت بشر واحد بوده است گفت: برنامه پیامبران این بوده است که خداوند عبادت شود و انسان از دام پرستش طاغوت و غیرخدا پرستی رها گردد و عبودیت در زندگی انسان محقق شود.

وی با تاکید بر روایتی از حضرت زهرا(س) در خصوص عبادت خالصانه تصریح کرد: بنا بر این روایت کسی که عبادت خالص خود را برای رضایت خدا و به انگیزه الهی انجام دهد خداوند بهترین مصلحت خود را برای آن بنده معین می کند.

وی در ادامه به اهمیت داشتن هدف در زندگی اشاره کرد و افزود: باید همه اهداف انسان حول محور هدف اصلی یعنی خدا قرار گیرد و اگر انسان به دنبال هدف اصلی بود نباید نگران محقق شدن سایر اهداف خود باشد، چرا که سایر اهداف نیز محقق خواهد شد.

حجت الاسلام همت نمونه های بارز این نوع هدفمندی در زندگی را در شخصیت حضرت امام(ره) و شهید سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: اینها در واقع ترجمه و عملیاتی شدن همین روایت حضرت زهرا(س) می باشند، زیرا وقتی انسان با خدا معامله می کند، خداوند متعال انسان را به نحو احسن به اهداف خود می رساند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم به مقام توحید دست پیدا کنیم باید در زندگی خود بیشتر از یک هدف ترسیم نکنیم و آن هم رضایت خداوند متعال است که دیگر اهداف نیز حول محور آن می باشد.

حجت الاسلام همت خداپرست و موحد بودن را هم معنا با مفهوم متقین و مسلمین دانست و گفت: بنابر روایتی از امیرمومنان(ع) تقوا و توحید کلید تمام خوبی ها بوده و اگر  می خواهیم به هر خیر و خوبی در عالم دست پیدا کنیم، تنها مسیر آن تقوا و توحید است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس فرمایش امیرمومنان(ع) تقوا انسان را از هر غیرخدایی آزاد می کند و از هر هلاکتی نجات می دهد، هم چنان که مهم ترین آثار توحید نیز همین بحث آزادی است، چرا که انسان آزاد هم به نفع خود و هم به نفع دیگران تصمیم می گیرد.

حجت الاسلام همت به برخی از آثار بروز توحید در زندگی اشاره کرد و افزود: یکی از آثار توحید ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه و از آثار دیگر آن، مساوات و عدالت است که خود باعث ایجاد آرامش در زندگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آثار دیگر توحید این است که انسان موحد در جامعه آرام و قرار ندارد، لذا توحید انسان را به این مرحله می رساند که جنب و جوش داشته باشد و موانعی که گاهی در کارها برای انسان پیش می آید انسان موحد سعی می کند این مانع را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام همت امنیت را از دیگر آثار توحید عنوان کرد و گفت: زمانی امنیت محقق می شود که انسان موحد شود و رضایت الهی برای انسان اهمیت داشته باشد.                          

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار