نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: موزه باستان‌شناسی گرمی آماده افتتاح است و به‌زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۰۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

موزه باستان‌شناسی گرمی به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل طرح‌های گردشگری و بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های گردشگری این شهرستان با حضور مسئولان استانی و نیز نماینده مردم گرمی در مجلس برگزار شد.

در این جلسه هر کدام از حاضران به نقطه‌نظراتی در ارتباط با توسعه شهرستان در حوزه گردشگری پرداختند و حمایت از این طرح‌ها را جزو اولویت‌های اساسی برشمردند.

همچنین در ادامه این جلسه عملکرد گردشگری و اقدامات اخیر در این زمینه مطرح شد و حاضران به تبادل نظر در راستای ارائه ایده‌ها و برنامه‌های مربوطه پرداختند.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ظهر امروز در این جلسه اظهار داشت: توسعه شهرستان گرمی با توسعه برنامه‌های زیربنایی میراث فرهنگی دور از انتظار نیست و در این زمینه آینده‌ای روشن در چشم‌انتظار این شهرستان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه پروژه‌های نیمه‌تمام میراث فرهنگی در این شهرستان با شرایط خوبی در حال ادامه است و امید می‌رود هر چه سریع‌تر شاهد اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در این شهرستان باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: امیدواریم حمایت‌های مسئولین در راستای توسعه این شهرستان مبنای کار باشد و با توانایی‌های لازم و استفاده از تخصص و کارشناسی‌های انجام یافته این اهداف هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی بیان کرد: موزه باستان‌شناسی گرمی آماده افتتاح است و به‌زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در تلاش برای درآمدزایی اردبیل با توسعه بخش گردشگری هستیم

در ادامه نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز اظهار کرد: در راستای تسریع در اجرای عملیات حمایتی از صنعت گردشگری و میراث فرهنگی در گرمی اتفاقات خوبی رخ داده است که در طول ده سال گذشته انجام نیافته بود.

وی با اشاره به این که در راستای تجهیز موزه عشایری نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است بیان کرد: با تمهیدات به عمل آمده تا ده فجر امسال شاهد اتمام مجهزسازی این موزه نیز خواهیم بود که پیگیر‌ی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

فلاحی بیان کرد: مجلس در امر توجه به میراث فرهنگی و گردشگری نگرش بسیار مثبت و خوبی دارد که بدون شک این اقدامات ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون خواهد شد که این موضوع نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی اظهار کرد: 5 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای رینگ دور دریاچه گیلارلو توسط بنیاد علوی تامین می‌شود که در این زمینه نیز تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و در راستای تکریم از سرمایه‌گذاران درصدد تسهیل و تسریع در صدور مجوزها هستیم و حمایت از این طرح‌ها را در دستور کار داریم.

فلاحی افزود: مردم این شهرستان مطالبات بحقی دارند که درصدد رفع مشکلات و مطالبات آنان هستیم و تاکنون در این زمینه از تمام تلاش خود برای حل مشکلات آنان استفاده می‌کنیم که تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اولویت اساسی است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: درصدد هستیم درآمد استان را از طریق رونق گردشگری به وضعیت مناسب و متعادل برسانیم و یکی از محورهای توسعه‌ای استان را در این زمینه محقق کنیم که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 150 پروژه با 40 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان در حال اجراست و در تلاش هستیم تا اجرای پروژه‌های پیشران که تکمیل‌کننده طرح‌های سرمایه‌گذاری فعال در سطح استان را محقق کنیم.

فلاحی پروژه پل هیر را یک نماد موفق در استان عنوان کرد و گفت: اجرای پروئژه‌ای همچون پل هیر زمیه مهاجرت معکوس و نیز توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه را فراهم خواهد کرد و در این زمینه با حمایت از سرمایه‌گذاران درصدد هستیم تا شرایط مطلوبی را در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023 است که در این زمینه به

دنبال معرفی قابلیت‌های گردشگری استان هستیم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

گردشگری شهرستان گرمی ارتقا می‌یابد

در ادامه علی بهشتی فرماندار گرمی نیز از راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی و ارتقای گردشگری شهرستان گرمی خبر داد و گفت: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در راستای اجرای برنامه‌های گردشگری موفق عمل کرده و به اهداف توسعه‌ای خود دست یابیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان گرمی با اهداف توسعه‌ای گردشگری به دنبال تحقق اهداف مورد نظر است و درصدد هستیم برای دستیابی به اهداف مورد نظر مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و چشم‌انداز روشنی را انتظار داشته باشیم.

ارسال نظرات