خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرامینی گفت: شهدای ما عاقلانه آرمانگرا بودند و شهید زکریا شیری شهادت را انتخاب کرد. آنگونه که در پس این حماسه، عظمت و جمعیت در تشییع وی و پابوسی امام رضا مشهود است
کد خبر: ۹۲۸۵۷۱۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه آبیک در مراسم وداع با پیکر شهید زکریا شیری که در مزار شهدای شهر قزوین و با حضور مردم ولایی قزوین و مسوولان استانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد بیان کرد: این سوال بارها در ذهن همه ما ایجاد شده که شهدای ما آرمانگرا بودند یا واقع گرا؟ این که شهدای ما در جبهه های جنگ حاضر شدند و عزیزترین سرمایه وجود خود، جانشان، را فدا کند بر چه اساسی است؟ این سوال برای ما باید روشن شود چرا که این سوال برای خود شهدا روشن شد و بعد شهید شدند.

 

وی گفت: باید بدانیم شهدا وابستگی به آرمانهایی داشتند و بعد شهید. شدند یا 

سرّ شهادت شهدا در چیست؟ ایا انتخاب شهادت بر اساس نقش پردازی ذهنی بوده و یا بر اساس واقعیت ها به این مقطع رسیدند؟ 

 

امام جمعه آبیک اظهار کرد: ما یک واقعیت روشن داریم و آن واقعیت این است هر کدام از ما عمر معینی داریم که اگر عجل و موعد مرگ ما برسد که معین است و زمان معین برای زندگی داریم و عجل ما در موعد خود فرا خواهد رسید. 

 

حجت الاسلام میرامینی عنوان کرد: این نکته مهم است که با شهادت زمان مرگ ما را به تاخیر نمی افتد و زمان مرگ ما را تعیین نمی کند بلکه شهادت نوع مرگ ما را تعیین می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر برخی از رفتن به جنگ تمرد می کردند و با اشاره به سوره آل عمران آیه ۱۵۴ تصریح کرد: خداوند به پیامبر می گوید که به مردم بگو اگر زمان مرگ شما فرا می رسید و در جنگ حضور نداشتید خداوند شما را در لحظه موعود به این مقطع زمانی و مکانی رسانده و کشته می شدید.

 

امام جمعه آبیک تصریح کرد: شهدا به این واقعیت رسیده بودند که مرگ قطعی است اما شهادت آرمانی است که بر اساس عقل انتخاب شده، خداوند برای عده ای مرگ و برای عده ای شهادت را روزی کرده و در نهانخانه دل باید به این قطعیت رسید که موعد مرگ برای همه فرا می رسد و یک پایه عقلانیت شهادت است.

 

حجت الاسلام میرامینی اضافه کرد: شهدا شهادت را بر اساس واقعیت ها انتخاب کردند. شهدا به آرمان های که برای خود بر مبنای عقلانیت چیده بودند عشق می ورزیدند. آرمانی که بر اساس عقل به آن رسیده باشد جایگاه بسیار بالایی دارد.

 

وی ادامه داد: انسان اگر گرایش های خود را بر اساس آرمان های عقلانی قرار دهد تمام زندگی لذت هایی خواهد شد که جاودانه است. امروز باید بدانیم مقاومت در مقابل استکبار بستگی به عقلانیت دارد و این امر را نباید فقط منتسب به دین کرد چرا که عقل می گوید باید در مقابل ظلم و استکبار ایستاد.

 

امام جمعه آبیک اظهار کرد: مقاومت مبانی عقلانی دارد لازم نیست افراد مسلمان باشند تا بدانند آمریکا به هیچ معاهده و حقوق بشر پایبند نبوده و عقلانیت انسان را به این نتیجه می رساند و شهدای ما عاقلانه آرمانگرا بودند و شهید زکریا شیری شهادت را انتخاب کرد. آنگونه که در پس این حماسه، عظمت و جمعیت در تشییع وی و پابوسی امام رضا مشهود است و قطعا شهدا سربازان حضرت ثارالله هستند.

۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها