مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: ورزش‌های موردتوصیه رسول اکرم (ص) نیازمند توجه بیشتری است.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۶۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از پیرانشهر، به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی از رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان خانم اثمر محمودی تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ پاسدار قاسم نصیری فرمانده سپاه پیرانشهر به همراه حجت الاسلام سید عابدین صادقی با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اثمر محمودی تجلیل کردند.

حجت الاسلام سید عابدین صادقی در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته تربیت بدنی به همه ورزشکاران و دست اندرکاران جامعه ورزشی، اهمیت و جایگاه ورزش را از منظر اسلام تبیین کرد.

وی گفت: ورزش برای سلامت جسم و روح انسان یک مقوله لازم و ضروری است و با اعتماد به نفسی که در سایه ورزش به وجود می آید، موفقیت انسان در مراحل مختلف زندگی رقم می خورد، چرا که عقل سالم در بدن سالم است.

این مسئول افزود: در اسلام نیز به اهمیت بالای ورزش اشاره شده و رشته های ورزشی همچون سوارکاری، شنا و تیراندازی توسط رسول اکرم (ص) سفارش شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر با اشاره به خواسته امام علی (ع) از خداوند «الهی قو علی خدمتک جوارحی»، «پروردگارا اعضای بدنم را برای خدمت گزاری بر خودت نیرومند ساز»، ادامه داد: یک ورزشکار باید علاوه بر تقویت قوای جسمانی به تهذیب نفس نیز بپردازد و از سلامت و تندرستی خود در راه خدا و اسلام بهره جوید.

وی در پایان گفت: امام خمینی (ره) نیز به ورزش و ورزشکار اهمیت ویژه ای قائل بود آنجا که فرمود من ورزشکار نیستم ولی ورزشکارها را دوست دارم و امروز اگر ما شاهد موفقیت های ارزشمندی در عرصه های مختلف ورزشی هستیم در سایه همین اهمیت و نگرش خاص اسلام به این عرصه است.

انتهای پیام

ارسال نظرات