یادداشت اینستاگرامی حجت‌اله صیدی در پی امضای دو تفاهم‌نامه بین بانک صادرات ایران و گروه مپنا

در میانه‌ی دهه‌ی هفتاد که #مپنا به همت بزرگ‌مردان عمل‌گرا و فن‌سالار کشور تأسیس شد، دنبال معنی نام شرکت بودم، که گفتند مخفف «مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» است.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۷۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ازروابط عمومی بانک صادرات ایران، در میانه‌ی دهه‌ی هفتاد که #مپنا به همت بزرگ‌مردان عمل‌گرا و فن‌سالار کشور تأسیس شد، دنبال معنی نام شرکت بودم، که گفتند مخفف «مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» است.

 امروز به دکتر علی‌آبادی عزیز عرض کردم که باید نام شرکت را که اکنون به گروهی بزرگ‌ تبدیل شده است به «مدیریت ‌پروژه‌های ناممکن ایران» یا «مدیریت ‌پروژه‌های نوآوارنه‌ی ایران» تغییر داد و این باور قلبی این بنده است که در تمام مراحل بالندگی مپنا در نزدیک به ربع قرن، از عمق جان ناظری شادمان بوده‌ام. از جمله‌ی‌ نمادهای توسعه‌ی یک کشور و تحکیم زیرساخت‌های آن، صنعت برق پایدار است و حمل و نقل و فلزات اساسی. امروز مپنا، هم صاحب فن‌آوری و دانش نیروگاه‌های بزرگ است، هم تولید لوکوموتیو که از دقیق‌ترین فن‌آوری‌ها بهره می‌برد، هم صنعت آلومنیوم و هم خودرو برقی که اهمیتی ویژه دارد و این پیشتازی، مپنا را به برندی مشهور و ارزشمند در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

♦️صبح امروز با برادر عزیزم جناب دکتر علی‌آبادی دو تفاهم‌نامه‌ی امضا کردیم، اولی به میزان پنج‌هزار میلیاردتومان برای توسعه ناوگان ریلی و سه میلیارد یورو برای خط آهن برقی دوطرفه‌ی اصفهان-اهواز. مایه‌ی افتخار #بانک_صادرات_ایران است که نقشی اثرگذار در توسعه و پیشرفت کشور دارد و مایه‌ی افتخار هر ایرانی است که حتی در دشوارترین شرایط اقتصادی، طرح‌‌های زیربنایی و توسعه‌ای، هیچ‌گاه متوقف نمی‌شوند تا ایران آبادتر و سرافرازتری را در پیش روی داشته باشیم. این‌چنین‌تر باد

ارسال نظرات