خبرهای داغ:
در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری:

رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان دهاقان استمرار دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان از توزیع ۲۰۰ بسته غذایی خشک و ۵ هزار پرس غذای گرم در میان محرومان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۵۹۷۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان : بیش از هفت ماه است که ویروس منحوسی به نام کرونا در کشورمان جا خوش کرده است و میل رفتن ندارد، هر روز آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری بالا می‌رود، بیماری که نه دارویی دارد و نه واکسن و درمانی و هر روز با علائم جدیدتر بروز می‌شود و به کوچک و بزرگ، پیر و جوان هم رحم نمی‌کند.

یکی از اقشاری که در جریان شیوع بیماری کرونا  آسیب دیدند و شرایط برای آنها دشوار شد دانش آموزان هستند، در این راستا استمرار رزمایش کمک‌های مومنانه در دهاقان بسیار کمک کننده بود و این رزمایش این بار با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند شهرستان دهاقان با همت و همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، اتاق اصناف و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان در گفت و گو با خبرنگار بسیج در این ارتباط اظهار داشت: به تازگی ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان و هفت هزار قرص نان در مرحله اول کمک‌های مومنانه میان اقشار آسیب دیده توزیع شد.

جناب سرهنگ یعقوبی با اشاره به مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه، گفت: ۳۵۰ بسته نذر قربانی و ۳۳۵ بسته سبد کالا و ۳۰ هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیرین توزیع شد؛ همچنین توزیع بن خرید کالا به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان در میان اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

وی با بیان این‌که تعدادی از دانش آموزان شهرستان با مشکل مالی جهت تهیه لوازم آموزشی مواجه بودند، گفت: ۴۰ فقره وام سه میلیون تومانی با مشارکت خیرین پرداخت شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته غذایی خشک و پنج هزار پرس غذای گرم در روز اربعین حسینی در میان محرومین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش دهاقان نیز در گفت و گو با خبرنگار بسیج  در این ارتباط اظهار داشت: در شرایط دشوار فعلی، دانش آموزان زیادی هستند که به دلیل وضعیت معیشتی نامطلوب، بی سرپرستی یا بد سرپرستی، بیکاری و اعتیاد والدین، طلاق، درمان‌های گران قیمت و موارد متعدد دیگر، شرایط نامطلوبی داشته و حتی برخی از آنها در آستانه ترک تحصیل قرار دارند.

رجب فرهمندیان ادامه داد: این دانش آموزان به پوشاک، لوازم التحریر، وسایل آموزش الکترونیک مانند تلفن همراه هوشمند و تبلت و حتی برخی به خوراک روزانه نیازمند هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: تاکنون اقدامات متعددی در زمینه یاری این دانش آموزان انجام داده‌ایم که یکی از آنها همکاری با ناحیه مقاومت بسیج، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در تأمین موارد گفته شده برای این دانش آموزان بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: تاکنون برای بیش از هزار نفر از دانش آموزان شهرستان کمک‌های مختلف از جمله خرید لباس، کفش، لوازم التحریر، بسته‌های مواد غذایی و لوازم آموزش الکترونیک مانند تلفن همراه و تبلت تأمین کرده‌ایم و در رزمایش کمک مومنانه نیز در حال حاضر این کمک‌ها ادامه داشته و امروز نیز ۳۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند ارسال خواهد شد.

 طبیعی است که با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها آسیب دیدِ با توجه به این شرایط مقام معظم رهبری مد ظله العالی در بیانات خود در بیست و یکم فروردین ماه روز نیمه شعبان از مردم خواستند کسانی که توانایی و امکان کمک دارند به نیازمندان کشور کمک مؤمنانه کنند، پس از فرمان  ایشان برای دستگیری از مستمندان و افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا، اقشار مختلف مردم، سپاه و بسیج، جهادگران، هیئت‌های مذهبی و سایر نهادها و خیریه‌ها دست به کار شدند و به یاری مستمندان شتافتند و این جریان در بسیاری شهرهای کشور از جمله شهرستان دهاقان در قالب‌های مختلف ادامه دارد.

ارسال نظرات