حلوانی فوق تخصص ریه در یزد گفت: نگذارید بیماری زمانی به دست پزشک برسد که چاره ای جر بستری او وجود نداشته باشد و محتاج ای سی یو شویم.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۰۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، دکتر ابوالحسن حلوانی متخصص داخلی و فوق تخصص ریه، در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه ابتلا به شیوع کرونا چند مرحله‌ای است اظهار کرد: ابتلای به کرونا دارای یک مرحله خفیف، متوسط و شدید است که مشکلات تنفسی و ریه‌ای این بیماری در مرحله دوم یعنی متوسط بروز و ظهور پیدا می‌کند که پنج تا هفت روز از شروع بیماری گذشته است.

***میزان انتقال کرونا خفیف با شدید فرقی ندارد

حلوانی با بیان اینکه بروز مشکلات تنفسی در بیماری کرونا می‌تواند بسیار خطرناک و مرگ اور باشد افزود: بسیاری از کسانی که در مراحل خفیف هستند علائم را سرماخوردگی می‌دانند، اما بیماری زایی یک بیمار فرم خفیف فرقی با بیماری زایی فرم شدید ندارد و هر دو از لحاظ انتقال بیماری به سایر افراد فرقی ندارد.

فوق تخصص ریه در یزد عنوان کرد: ویروس کرونا ممکن است در فردی علائم خفیفی داشته باشد، اما همین ویروس با انتقال به فرد دیگری ممکن است با علائم شدیدتری بروز پیدا کند در نتیجه در مرحله اولیه اگر شخص مطمئن هست که بیماری کرونا دارد قرطینه را باید جدی بگیرد.

***هفته دوم ابتلا به کرونا را جدی بگیرید!

این پزشک یزدی با عنوان اینکه بیماری‌های زمینه‌ای ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند تصریح کرد: ثابت شده که فرد در روز‌های سیزدهم بیماری به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال پیدا می‌کند و متوسط درگیری شدید بیمار در بین روز‌های هشتم تا سیزدهم رخ میدهد که توصیه می‌کنیم فرد ابتلا به کرونا اگر در مرحله خفیف است و بعد از گذشت هفت روز علائم آن رو به شدت رفت مثلا ضعف و بی حالی بیشتری دارد و یا دچار تنگی نفس و تب ادامه دار می‌شود حتما به پزشک مراجعه کند چراکه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم مراجعه دیر بیمار به پزشک است.

****سطحی نگری به کرونا در مرحله اولیه و رشد مرگ‌های کرونایی

متخصص داخلی و فوق تخصص ریه با بیان اینکه شناخت بیماری در مراحل اولیه از لحاظ شدت درگیری اهمیت دارد گفت: نگذارید بیماری زمانی به دست پزشک برسد که چاره‌ای جر بستری او وجود نداشته باشد و محتاج‌ای سی یو شویم.

وی در خصوص افزایش مرگ و میر مبتلایان به کرونا ابراز کرد: سطحی نگری به بیماری در مراحل اولیه ابتلا و مراجعه به پزشک بعد از شدت گرفتن بیماری و نیازمندی شدید به بخش مراقبت‌های ویزه سبب شده تا شاهد رشد مرگ و میر این ویروس باشیم.
ارسال نظرات