خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) با تاکید بر لزوم جذب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی گفت: دولت به جای اجرایی کردن مطالبات رهبری در جذب معلم از این دانشگاه‌ها عکس آن عمل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۱۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
لزوم جذب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی/ برگزاری دوره طرح ولایت ویژه معلمانطیب فریادرس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در تشریح اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان در سال تحصیلی جدید و در شرایط کرونایی اظهارکرد: سازمان بسیج فرهنگیان در اجرای رسالت خود و کمک به آموزش و پرورش و تربیت نسل تمدن‌ساز سه ماموریت در حوزه آموزش و پرورش، حوزه فرهنگیان و حوزه دانش‌آموزی و عموم جامعه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به ماموریت بسیج فرهنگیان در حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه درخواست رهبری از  آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین و عدم اجرای سند ۲۰۳۰ است، گفت: متاسفانه با وجود درخواست و توصیه‌های رهبری سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور اجرا و به پیش می‌رود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه اولین رویکرد ما در سال تحصیلی جدید کمک به آموزش و پرورش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، افزود: در راستای چگونگی اجرای این سند اقداماتی در سطح ملی دنبال و تغییراتی در فضای آموزش و پرورش در حوزه کلان صورت می‌گیرد که در حوزه ما نیست بلکه در حوزه مطالبه‌گری ما است که به شکل‌های قانونی به دنبال تحقق آن هستیم تا کار به نتیجه برسد.

وی با اشاره به ابلاغ طرح برش استانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، از راه‌اندازی پایگاه‌های تخصصی مساله محور در راستای اجرایی شدن این طرح خبر داد و بیان کرد: این پایگاه‌ها در حوزه مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و در بازه‌های زمانی خاص مساله‌شناسی و موضوع را بررسی و راهکار‌های لازم را احصاء می‌کند.

فریادرس با بیان اینکه هر کانون حداقل ۸ پایگاه تخصصی مساله‌محور را پیگیری می‌کند، افزود: در سطح استان ۱۹ کانون وجود دارد که در تمامی این کانون‌ها موضوع دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوعاتی که در پایگاه‌های تخصصی مطرح می‌شود مسائل مرتبط با بسته‌های تحولی است که در برنامه‌های ابلاغی سال ۹۹ آموزش و پروش به ادارات استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده که سند ذیل سند تحول بنیادین دیده شده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان سیاست جذب حداکثری را دومین رویکرد و ماموریت سازمان در سال جدید برشمرد و بیان کرد: سیاست جذب حداکثری که مدنظر مقام معظم رهبری است تشکیلات سازی و شبکه‌سازی معلمان انقلابی است که در فضای آموزش و پرورش وجود دارد.

*برگزاری جشنواره‌های تمدن‌سازان

وی تصریح کرد: در این بخش با تشکیل انجمن در حوزه علمی، ادبی، تیم‌های ورزشی، انجمن‌های صنفی و... اقداماتی صورت گرفته و سازماندهی کردن انجمن‌ها آغاز شده که در راستای تقویت، رشد و جهت‌دهی به انجمن‌ها جشنواره‌هایی با عنوان جشنواره‌های تمدن‌سازان در حوزه‌های جشنواره و در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دیده شده که پیگیری‌های لازم انجام شده تا بتوانیم در اسفند ماه اختتامیه این جشنواره‌ها را برگزار کنیم.

فریادرس به تقویت حلقه‌های صالحین در راستای سیاست جذب حداکثری اشاره و بیان کرد: در بحث حلقه‌های صالحین محتوای آموزشی متناسب با خود را در اختیار قرار دادیم و با توجه به اینکه فضای حضوری حلقه‌های صالحین به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضعیف شده در تلاش هستیم تا به صورت مجازی حلقه‌های صالحین را تقویت کنیم و در این زمینه با دادن سیر مطالعاتی منظم به حلقه‌های صالحین به دنبال به نتیجه رسیدن کار هستیم.

وی اجرای طرح ولایت برای معلمین جدیدالورود را گام سوم در راستای سیاست جذب حداکثری عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی سه سال گذشته با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در جذب آموزش و پروش از بستر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی این اقدام صورت نگرفته و  تعداد قابل توجهی از معلمان در قالب ماده ۲۸ و ۱۷ جذب شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه دولت به جای اجرایی کردن مطالبات رهبری در جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، عکس آن عمل می‌کند، گفت: متاسفانه امسال شاهد کاهش جذب معلمان از دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور و استان بودیم.

* لزوم جذب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی

وی با تاکید بر لزوم جذب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که معلمان سراسر کشور تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب آموزش و پرورش شوند و برای حل این مشکل در سطح کشور نمایندگان مجلس باید این طرح‌ها را به تصویب برسانند.

فریادرس در همین راستا از برگزاری دوره طرح ولایت ویژه معلمان خبر داد و اضافه کرد: ما نیز با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان در صدد حل مشکل معلمان جدیدالورود که از طریق ماده ۱۷ و ۲۸ در آموزش و پرورش جذب شده‌اند، دوره طرح ولایت معلمان را با  هدف تقویت مبانی دینی و مورد تاکید رهبری برگزار می‌کنیم تا معلمان بتوانند در فضای آموزشی خوبی قرار بگیرند که در حال حاضر برنامه‌ریزی و مقدمات اجرای طرح فراهم شده است.

وی با بیان اینکه طرح ولایت معلمان به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در صورت پایین آمدن وضعیت هشدار استان از لحاظ کرونا، دوره به صورت حضوری نیز برگزار خواهد شد و اگر به وضعیت بهتری نرسیم در بستر فضای مجازی دوره اجرا خواهد شد و ۱۷ کتاب در راستای تقویت مبانی دینی همچون مبانی تربیت اسلامی، فلسفه، سیاست، اخلاق، اخلاق اسلامی، مبانی اندیشه اسلامی و زمینه‌های مختلف که مرتبط با فضا‌های معرفتی و تربیتی است و همچنین زمینه‌هایی که معلمان به عنوان پایه تفکری خود در ارتباط با رشد و تقویت دانش‌آموزان نیاز دارند، آموزش داده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان از راه‌اندازی اندیشکده پیشرفت برای معلمان خبر داد و افزود: همان گونه که رهبر انقلاب معلمان را افسران پیشرفت نامیدند ما باید برای نخبگان فرهنگی، اندیشکده پیشرفت را راه‌اندازی کنیم.

* برگزاری رزمایش جهاد آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی

وی در تشریح  برنامه‌های حوزه دانش‌آموزی به عنوان سومین ماموریت سازمان بسیج فرهنگیان استان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان برای حضور در مدارس محروم شدند و تنها از فضای مجازی آموزش می‌بینند، اما این فضا نمی‌تواند همچون حضور در کلاس اثربخش باشد و از طرفی ۳۰ درصد از دانش‌آموزان در مناطق محروم و حاشیه شهر و روستا‌ها زندگی می‌کنند، که متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به فضای مجازی از آموزش عقب می‌مانند و موجب افت تحصیلی آن‌ها می‌شود.

فریادرس ادامه داد: در همین راستا برگزاری رزمایش جهاد آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی در نظر گرفته شد و طی این رزمایش که از مهر ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه تداوم خواهد داشت معلمان جهادی در روز‌های پنج شنبه در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار در صورتی که امکان برگزاری کلاس وجود داشته باشد در فضای محدود کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر امکان برگزاری کلاس وجود نداشته باشد به دنبال این هستیم تا محتوای آموزشی را از طریق ویدئو، بسته‌های آموزشی و... در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان یادآور شد: علاوه بر این در شرایطی که والدین توان لازم برای آموزش دانش‌آموزان را دارند، اما مهارت لازم در زمینه تدریس را ندارند دوره‌های مهارتی برای آنان برگزار می‌کنیم تا بتوانند با مسلط بودن به روش‌های تدریس نیازمندی‌های دانش‌آموز خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات