خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد

توزیع ۱۲۳۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی طی اجرای طرح شهید «سلیمانی» در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از تهیه و توزیع ۱۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در اجرای طرح شهید «سلیمانی» در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۴۸۹۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
توزیع ۱۲۳۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی طی اجرای طرح شهید «سلیمانی» در همدانسردار مظاهر مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در طرح سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در مهار و مدیریت ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین طرح سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» به صورت سراسری ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف کنترل بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت نیرو‌های مردمی بسیج اجرا می‌شود، گفت: طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس با تشخیص سریع کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان عملیاتی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های سخت و لزوم مشارکت بسیجیان در اجرای طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» تصریح کرد: بسیج همواره در تمامی عرصه‌ها و در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی نیاز داشته پیش قدم و پای کار بوده واقدامات اثرگذاری انجام داده است.

وی ادامه داد: به فرمود: ه مقام معظم رهبری بسیج یک سرمایه ملی و علاج درد‌های کشور است بنابراین در اجرای این طرح از این ظرفیت بزرگ بسیج استفاده شد تا در کنترل و مهار ویروس کرونا به مجموعه بهداشت و درمان کمک و ایفای نقش کند.

سردار مجیدی با بیان اینکه اجرای طرح در کشور و استان بسیار اثربخش بوده است، عنوان کرد: همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه و اجرای طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» تعداد بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان کاهش یافته که امیدواریم با اجرای کامل این طرح این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح تا آخر اسفند ماه اجرا خواهد شد، به نحوه اجرای طرح در استان اشاره و عنوان کرد: برای اجرای این طرح بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بسیجی آموزش دیده‌اند که تا به امروز ۳ هزار نفر از این افراد در اجرای طرح به کار گرفته شده‌اند.

*غربالگری ۵ هزار نفر در طرح شهید «سلیمانی»

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۹۷ پزشک و یک هزار و ۲۰۰ بهورز از مجموعه بسیج جامعه پزشکی مشارکت داشتند، گفت: از زمان اجرای طرح تا به امروز در استان بیش از ۵ هزار نفر غربالگری جدید انجام و ۶۲۴ بیمار رصد شده که قرار است به این بیماران در منازل خدمات لازم ارائه و توجه بیشتری به آن‌ها داده شود.

وی از تهیه و توزیع ۱۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در اجرای طرح شهید «سلیمانی» در استان خبر داد و بیان کرد: از آغاز اجرای طرح در استان تا به امروز بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی تهیه و توزیع شده که ارزش هر بسته غذایی ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان است.

سردار مجیدی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح و رسیدن به اهداف تعیین شده تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شد، بیان کرد: در این راستا ۵۵۰ تیم نظارتی، ۶۴۰ تیم حمایتی و ۶۷۸ تیم مراقبتی تشکیل و اقدامات لازم برای دست‌یابی به هدف و مهار و کنترل کرونا را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه با کمک تیم‌های تشکیل شده اقدامات بسیار اثربخشی در راستای کنترل و مهار کرونا انجام شد، گفت: از طرفی با توجه به تصویب دولت در محدودیت‌های کرونایی و کنترل تردد‌های جاده‌ای که در این موضوع پرسنل ناجا زحمات بسیاری کشیدند نتایج خوبی به دست آمد و طرح شهید «حاج قاسم» نیز در پشتیبانی از شبکه درمان بسیار اتفاق خوبی بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه احاد مردم باید در تحقق اهداف طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» مشارکت داشته باشند، برپایی دورهمی‌های شب یلدا را تهدیدی برای خانواده‌ها و افزایش آمار کرونا دانست و یادآور شد: اگر مردم می‌خواهند سلامت خود و جامعه حفظ شود باید در شب یلدا نیز موضوع کرونا را جدی بگیرند و برای حفظ جان خود وخانواده‌ها دورهمی‌های شب یلدا را تعطیل و امسال مراسم شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار