مقتدایی با اشاره به طرح دو سئوال از وزرای علوم و بهداشت:

سرنوشت خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی چه شد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس از تدوین طرح دو سئوال از وزرای علوم و بهداشت درباره خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی خبر داد و گفت: متأسفانه سرنوشت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی دچار بلاتکلیفی شده است؟
کد خبر: ۹۲۸۶۳۵۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: قانون تسهیل ازدواج مصوب سال 1384 است که بر همین اساس وزرا و به طور کلی مجموعه اجرایی کشور موظف بودند برخی فعالیت‌ها را انجام دهند که متأسفانه در طول ادوار مختلف و دولت‌های متعدد پس از سال 84، عمده مفاد این قانون معطل مانده و اقدام موثری انجام نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بر همین اساس و با توجه به این که در ماده 13 قانون تسهیل ازدواج جوانان، مسئولیت حسن اجرای این قانون علاوه بر سایر بخش‌های اجرایی و دولت برعهده وزرای امور اقتصاد و دارایی، کشور و همچنین راه و شهرسازی بوده است سه سؤال از آنها مطرح کرده‌ام که هر یک باید به صورت جداگانه در مجلس حاضر شده و پاسخگوی این سوالات باشند.

بیشتر بخوانید:

 
ازدواج

 

دولت مکلف به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل تا دو برابر دانشجویان مجرد است

وی تصریح کرد: اما در همین راستا بر اساس ماده 10 این قانون وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده‌اند که نسبت به ساخت و واگذاری خوابگاه متأهلی اقدام لازم را انجام دهند و همچنین نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد اقدام کنند.

وی افزود: سوال از وزیر علوم به هیات رئیسه تقدیم شد و سپس به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع و سوال از وزیر بهداشت نیز به کمیسیون بهداشت ارجاع شد.

مقتدایی عنوان کرد: همواره دانشجویان متأهل در خصوص خوابگاه‌ها انتظارات و دغدغه‌هایی داشته‌اند که به صورت مرتب به دفاتر نمایندگی منتقل کرده‌اند و وزارتخانه‌های مربوطه باید در این خصوص پاسخی قانع کننده و عملیاتی ارائه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: غالب سوالات با مشارکت، همراهی و امضای سایر نمایندگان مجلس به هیأت رئیسه تقدیم شده و همه نمایندگان در پیگیری موضوع ازدواج جوانان دغدغه جدی دارند./

ارسال نظرات
آخرین اخبار