ابتلای ۳۰۰ کادر درمان تأمین اجتماعی بوشهر به کرونا

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: با وجود ابتلای قریب به ۳۰۰ نفر از کادر درمان تأمین اجتماعی استان به ویروس کرونا و فشار ناشی از شرایط کرونایی هیچ‌گونه خدمتی معطل نمانده است.
کد خبر: ۹۲۸۶۴۲۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

ابتلای ۳۰۰ نفر از کادر درمان تأمین اجتماعی بوشهر به کرونا

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، زهرا نویدی فر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان مراحل ساخت و تکمیل مراکز درمانی برازجان، خورموج و جم به جد در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم و دو پروژه احداث مرکز درمانی در شهر‌های دیلم و دلوار در دست اقدام است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: تغییر یا اضافه چیدمان نیروی انسانی درمانی باتوجه‌به وضعیت بحران و گاهی شبانه‌روزی کردن برخی از درمانگاه با نظر فرمانداران در شهرستان‌های کنگان و دشتستان انجام شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۶۰ تخت بستری درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر ۷۴ تخت در دو بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه برای درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

نویدی فر گفت: با وجود ابتلای قریب به ۳۰۰ نفر از کادر درمان تأمین اجتماعی استان به ویروس کرونا و فشار ناشی از شرایط کرونایی هیچ‌گونه خدمتی معطل نمانده و تلاش شده با به‌کارگیری نیروی‌های جایگزین خدمات درمانی دچار وقفه نشود.

وی در مورد اقدامات مدیریتی انجام شده در حوزه ارتقا کمیت و کیفیت خدمات درمانی در مراکز استان گفت: ارتقا شاخص‌های کیفیتی در مراکز درمانی، تلاش در اخذ رتبه یک استاندارد اعتباربخشی، اجرای سیستم‌های کیفی ISO و ۵S، طراحی و تدوین الگوی بیمارستان شاد، طراحی و تدوین الگوی بیمارستان مهربان، پرداخت و تسویه‌حساب کامل مطالبات و صورت‌حساب‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاهی و استقرار استاندارد مدیریت منابع انسانی، اجرای مدیریت سبز در ستاد مدیریت و مراکز بستری استان، اجرا و استقرار مدیریت مصرف انرژی ۵۰۰۰۱ ISO از جمله اقدامات در زمینه ارتقا کمیت و خدمات درمانی در مراکز استان است.

نویدی فرد در مورد طرح امداد بک گفت: این طرح با موضوع تدوین استراتژی مدیریت درمان استان در برابر کرونا ویروس شامل تهیه و تدوین استراتژی امداد بک و مدیریت بحران مراکز بر اساس بند‌ها و اقدامات آن از آغازین روز انجام شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: طرح ابتکاری نسیم ۱۹ (نوروزی سلامتی یار مردم) جهت تحویل رایگان دارو‌های ضروری ۲۴ هزار بیمار مزمن در سطح استان و عدم نیاز به مراجعه حضوری بیماران مزمن به مراکز درمانی جهت تهیه دارو از دیگر اقدامات مجموعه درمان تأمین اجتماعی استان است.

پایان خبر/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات