خبرهای داغ:
زنان عشایر مهدیشهر سمنان با تهیه و توزیع ۱۱۴ بسته معیشتی بین نیازمندان، در سومین مرحله از کمک های مؤمنانه حضوری متفاوت را رقم زدند.
کد خبر: ۹۲۸۶۴۷۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
 
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج- ۱۱۴ بسته معیشتی شامل اقلام غذایی اورگانیک و خانگی به علاوه دعای هفتم صحیفه سجادیه و کتاب های زندگی نامه شهدای مدافع حرم هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان به همت حوزه مقانومت کوثر مهدی شهر و بانوان عشایر بسیجی بین نیازمندان توزیع شد.

این بسته های معیشتی در راستای حفظ محیط زیست در کیسه های پارچه ای و سنتی بسته بندی شده و به دست نیازمندان رسید. این بسته ها برای توزیع ابتدا در سیاه چادرها بسته بندی شده و در هنگام بسته بندی بانوان عشایری با پوششی از نوع چادر سنتی به اسم « سرگیرا » که مدتی است دستخوش تغییراتی شده و در همایش ها به صورت نمادین استفاده می شود ، حاضر شده و نحوه درست سر کردن این چادر را به نمایش گذاشتند.

زنان غیور عشایر مهدی شهر در سال های دفاع مقدس نیز در ییلاق ها با وجود تمام سختی ها و مشغله هایی که داشتند با پخت نان و تهیه لبنیات برای رزمندگان در جبهه ه و خطوط مقدم جبهه فعالیتی چشم گیر و تحسین برانگیز داشتند.

بسته فرهنگی تعبیه شده در این بسته های معیشتی علاوه بر دعای هفتم صحیفه سجادیه و احادیثی گرانقدر از پیامبر اسلام(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا( ع) زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید مشتافی و شهید دانشگر است که به عنوان تغذیه روح و تبیین سبک زندگی اسلامی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
تصاویری از این کمک مؤمنانه با اهمیت بخشی به حفظ محیط زیست









منبع: طنین یاس
ارسال نظرات