خبرهای داغ:
همزمان با هفته نیروی انتظامی
فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه گفت: امنیت از نیازهای اولیه مردم است و در سایه ی امنیت زمینه ی رشد، بالندگی، توسعه اقتصادی و حفظ انسجام انجام می شود.
کد خبر: ۹۲۸۶۵۱۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

سازمان پلیس در تمامی کشورهای جهان در فرآیند تأمین امنیت و مبارزه با تهدیدات آن نقش ایفا می‌کند. امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است که در جامعه توسط پلیس برقرار شده است.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ نشست خبری با حضور سرهنگ محمد مهرابی فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه و اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با شعار" باهم برای امنیت وسلامت" برگزار شد.

سرهنگ محمد مهرابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های امسال هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهر آغاز شده و به مدت یک هفته تا ۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت گفت: شعار هفته ناجا در سال جاری " باهم برای امنیت و سلامت" انتخاب شده که  انتخاب این شعار نشان از هوشمندی و توانمندی نیروی انتظامی کشور است. که با توجه به شیوع ویروس کرونا دوشادوش نظام بهداشت و سلامت وارد عرصه شدند .

وی تصریح کرد: برطبق برنامه اعلامی ناجا ، نخستین روز از هفته ناجا یکشنبه ۲۷ مهرماه با شعار " اقتدار توام با رافت ، هوشمندی وخدمت صادقانه " روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه شعار "مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی و توسعه امنیت" و برای روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه "امنیت اقتصادی، کمک به تولید، آسایش عمومی " انتخاب شده است .

فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه اضافه کرد: برای روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه" آموزش همگانی، نظم و قانون مداری، فرهنگ ترافیک" و  برای پنجشنبه اول آبان‌ماه" مرزبانی، ایثار و جوانمردی ، همگامی با مرزنشینان " و برای روز جمعه ۲ آبان ماه نیز عنوان "سلامت خانواده ، فضای مجازی پاک، جامعه امن " انتخاب شده است .

مهرابی تجدید میثاق با آرمان های امام و انقلاب و گلباران مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، شرکت در نماز جمعه، تجلیل از کارکنان و مسابقات ورزشی از مهم ترین برنامه های هفته نیروی انتظامی برشمرد .

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی واطلاع رسانی از مهم ترین مولفه های احساس امنیت در جامعه است خاطرنشان کرد: رسانه ها با تشریح اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی می توانند نقش موثر را دراین زمینه ایفا کنند.

فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه امنیت را جزو نیازهای اولیه مردم عنوان کرد و تاکید کرد: در سایه ی امنیت زمینه ی رشد، بالندگی، توسعه اقتصادی و حفظ انسجام انجام می شود.

مهرابی در عملکرد یکساله ی نیروی انتظامی شهرستان به رضایتمندی مردم ومسئولین اشاره کرد و گفت: در ارزیابی وضعیت امنیتی استان، ضمن اینکه استان سمنان از شاخص امنیتی بالایی در کل کشور برخوردار است؛ شهرستان سرخه در بحث دستگیری ها و مبارزه با ارازل و اوباش، مواد مخدر، قاچاق کالا و... از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است .

وی در ادامه از کاهش ۲۴ درصد وقوع سرقت ها در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ و کاهش ۱درصد سرقت ها در ۷ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه افزود: میزان کشف به وقوع سرقت ها  ۹۸ درصد و در ۷ ماهه سال ۹۹  ،۱۰۶ درصد است که بالاترین میزان کشف به وقوع در استان می باشد.

مهرابی با تاکید بر اینکه مردم پشتوانه اصلی نیروی انتظامی هستند بیان کرد: مشارکت ها و تماس های مردمی باعث کسب توفیقات شد و ما در تلاش هستیم سرمایه را حفظ و ارتقا بخشیم که هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد توفیقات بیشتری در حفظ امنیت حاصل می شود.

وی سیاست اصلی نیروی انتظامی که موجب تحقق امنیت وپایداری دستگاه ها اجرایی را در دو بخش سلبی وتقریبی عنوان کرد وگفت: بخش سلبی بازدارنده است ومربوط به گرفتن قاچاق وموارد دیگر می باشد و بخش تقریبی وتشویقی که در واقع فرهنگ سازی و ایجاد فرصت برای رسیدن به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی می باشد فعالیت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها