جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

صنعتگران افسران جنگ اقتصادی هستند/آمریکا اتاق جنگ خود را به وزارت خزانه داری منتقل کرده

عملیات اجرایی طرح صنعت یار در استان تهران، با حضور فرمانده سپاه ، روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان و نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس، در محل ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)،آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۸۶۶۷۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

به گزارش سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج؛سرهنگ علی حیدرنیا، جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در این نشست هم اندیشی که با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)، اعضای کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه نواحی استان  و جمعی از صنعتگران و کارآفرینان برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار دارد، گفت: آمریکای جنایتکار در این شرایط حساس، اتاق جنگ خود را به وزارت خزانه داری منتقل می کند، اقتصاد ما را هدف قرار داده است بنابراین وقتی که ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا  امسال را سال جهش تولید نامگذاری می کنند بر همه واجب است که در این مسیر گام برداریم و زیبنده یک کشور اسلامی نیست که در برخی موضوعات  دچار خودتحریمی شویم و از درون مشکلات فراوانی را بر خودمان وارد کنیم.  رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که باید نگاه ما به درون باشد و کلید حل مشکلات اقتصادی نگاه به درون است.

وی خاطرنشان کرد: ما مشکلات اقتصادی زیاد داریم اما ظرفیت های عظیم مغفول مانده هم بسیار داریم و طرح صنعت یار  یک طرح بسیار راهبردی در حوزه صنعت است و ما باید از پتانسیل های بسیج و سپاه در حوزه عارضه یابی و مشکل یابی استفاده کنیم و ثروت بزرگی که مسکوت و راکد مانده را راه بیاندازیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم از مجلس انقلابی توقع اقدام انقلابی دارند و نمایندگان مردم باید قوانین دست و پاگیری را که از 30 سال پیش وضع شده و مانع پیشرفت تولید است را اصلاح نمایند؛ از جمله؛ مصوبه ای که بر اساس آن تا شعاع 120 کیلومتری شهرها نباید هیچگونه صنایعی تاسیس شود، یک مانع بر سر راه تولید است چرا که اگر قرار باشد یک واحد تولیدی 120 کیلومتر از شهر خود دور باشد طبیعتا وارد حوزه استحفاظی استان های مجاور خواهد شد و بنابراین هیچ واحد صنعتی نزدیک شهرها نباید ایجاد شود.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، تولید کنندگان و صنعتگران را افسران حوزه جنگ اقتصادی دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد، سیاست حضرت آقا نیز چندین سال است که بر مبنای نامگذاری سال ها  بر محور اقتصاد است. بنابراین امروز تولید کنندگان خط مقدم مبارزه با استکبار هستند و امروز ما نیاز در حوزه اقتصاد نیاز به اقدام انقلابی و جهادی داریم و برای رفع مشکلات باید از ظرفیت بی کران بسیج و سپاه و تفکر بسیجی بهره ببریم.  

 

 در مراسم آغاز عملیات طرح صنعت یار استان تهران،  که با هدف گسترش تولید و عارضه یابی و رفع ایرادات قانونی و مشکلات و موانع موجود در حوزه صنعت ، معدن و انرژی صنایع خرد، متوسط و بزرگ استان تهران و نیز بهبود کسب و کار اجرا می شود، سرهنگ علی قهرمانلو رئیس بسیج مهندسان صنعت و عمران استان تهران، مهندس پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مهندس بخشی مدیر کیفیت صنعت بسیج و ولی پور مدیر شرکت صنعتی شمس آباد توضیحات تخصصی در خصوص مسائل و معضلات صنعت و چگونگی اجرای طرح، با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیج سخنرانی کردند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی شمس آباد در سخنانی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شمس آباد بزرگ ترین شهرک خاورمیانه است، اظهار داشت: این شهرک در سال 74 تاسیس شده و 3000 پروانه بهره برداری صادر شده است که 1750 پرونده راکد و در حال اجرا نیز وجود دارد.

سرهنگ علی قهرمانلو رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه سیدالشهدا(ع) استان نیز گفت: ماموریت سازمان بسیج مهندسین بررسی مشکلات و معضلات درون و برون سازمانی و ارائه راهکار ها و مدل های متناسب با آن از طریق تسهیلگری و تخصیص عادلانه منابع بین واحدهای صنعتی، رفع موانع بیمه ای، بانکی، بانکی و راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و بهبود شرایط صنعت است.

وی افزود: طرح صنعت یار یک طرح راهبردی برای پایش، عارضه یابی و کمک به احیاء واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نیمه فعال یا راکد است . وی افزود: حدود 300 واحد راکد در عباس آباد و 400 واحد در شهرک صنعتی شمس آباد شناسایی شده اند که دچار مشکل هستند و تصمیم داریم در زمینه تسهیلگری، رفع مشکلات بیمه ای، بانکی ومالیاتی، راهکارهای خروج از رکود برای آنها ارائه نمائیم. وی اظهار امیدواری کرد که این طرح تا یک سال آینده به نتیجه مطلوب برسد و با اجرای آن هزاران فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

ارسال نظرات