با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان منعقد شد.
کد خبر: ۹۲۸۶۷۲۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان منعقد شد.

بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین در راستای ارتقاء شاخص‌های فرهنگی استان، ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ مطالعه از طریق برگزاری مسابقات، معرفی و نقد کتاب، دسترسی آسان به کتب و نشریات در مناطق محروم استان با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و ایجاد فضای فرهنگی به ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک استان از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

برگزاری مسابقات کتابخوانی و برنامه‌های فرهنگی، اطلاع رسانی اقدامات فرهنگی هر دو دستگاه در رسانه‌ها و سایت‌های مربوطه، برنامه‌ریزی مناسب با هدف اجرایی نمودن مفاد این تفاهم نامه از زمان انعقاد تفاهم نامه، برگزاری نشست‌های مشترک کتاب خوان و استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی کتابخانه‌ها از تعهدات مشترک کتابخانه‌های عمومی و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان در این تفاهم نامه مشترک است.

مساعدت در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی وابسته به پایگاه بسیج، عضویت اعضای سازمان بسیج در کتابخانه‌های عمومی به صورت نیم‌بها، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست‌های کتابخوان، استفاده از نشریات موجود در کتابخانه‌های عمومی در پایگاه‌های بسیج و مشارکت در برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های علمی و فرهنگی، اطلاع‌رسانی و معرفی برنامه‌های فرهنگی بسیج در کتابخانه‌های عمومی از تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این تفاهم نامه مشترک است.

ترغیب بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات جهت عضویت در کتابخانه‌های عمومی، شرکت فعال در مسابقات فرهنگی کتاب خوانی مکتوب و آنلاین، همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله نشست‌های کتابخوان، تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، معرفی قابلیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی در بین بسیجیان از تعهدات معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان در این تفاهم نامه است.

به منظور اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه، کمیته‌ای مشترک تشکیل می‌شود که مسئولیت فعالسازی، نظارت، ارزیابی و پیگیری مفاد تفاهم نامه بر عهده این کمیته است.

گفتنی است؛ مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت ۲ سال شمسی و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات