رئیس‌پلیس پایتخت گفت: با افرادی که دنبال حیازدایی و ترویج فرهنگ بی‌بندوباری هستند با قاطعیت برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۰۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در همایش پلیس؛ آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهارداشت: دشمن با شعارهای مختلف می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر از جامعه دور شود اما انقلاب سربلند اسلامی آمد و در طول چهل و یک سال هزینه‌های زیادی پرداخت کرد تا فرائض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود.
رحیمی افزود: امروز نیروی انتظامی در وسط میدان، این فریضه را عملی می‌کند، ما با همان سختی که با سارقان، مجرمان، قاتلان، قاچاقچیان مواد مخدر، کالا و مفسدان اقتصادی برخورد می‌کنیم، با افرادی که دنبال حیازدایی و ترویج فرهنگ بی‌بندوباری هستند مبارزه می‌کنیم، اصلاً در این مسیر کوتاه نمی‌آییم و اسیر جو‌سازی نمی‌شویم و با قاطعیت برخورد می‌کنیم.
وی ادامه داد: امروز عزیزان در دستگاه قضائی حامی مأموران نیروی انتظامی در اجرای مأموریت‌ها هستند، دیروز نیز آیت‌الله رئیسی دستور دادند که تمام بخش‌های قضائی حامی پلیس باشند، از هیچ‌کدام از جنبه‌های امنیت غافل نیستیم، همانگونه که امنیت اخلاقی برای ما اهمیت دارد، امنیت اقتصادی و مبارزه با سارقان نیز برای ما اهمیت دارد و ما به تمام سطوح امنیت اهمیت می‌دهیم.
رئیس‌پلیس تهران با بیان اینکه پلیس در تمام بخش‌ها فعال است، گفت: در سه بخش امنیت اخلاقی در حوزه موضوعات آشکار، امنیت اخلاقی در حوزه فضای مجازی و در حوزه فساد پنهان با برنامه پیش می‌رویم، مگر اجازه می‌دهیم خون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با رشد و نمو اَنگل‌ها در جامعه از بین برود، عزیزترین عزیزان جان خود را در راستای امنیت از دست دادند.
رحیمی با بیان اینکه هیچ‌گاه ناامید نیستیم و میدان را برای جولان عناصر ضد حیا خالی نمی‌کنیم، ادامه داد: دشمن به همان میزان که برای تنگ‌تر کردن محاصره اقتصادی تلاش می‌کند، به هم‌اندازه که با استفاده از فضای مجازی دنبال خالی کردن دل ملت هستند، به همان مقدار برای ترویج فرهنگ بی‌بند و باری و بی‌حیایی کار می‌کند.
وی افزود: ما فضای مجازی و مسائل جامعه را رصد می‌کنیم، در این باره فحش وکتک می‌خوریم، تهمت به ما می‌زنند اما از مسیرمان کوتاه نمی‌آییم.
تشریح اقدامات چهارگانه پلیس در حوزه امنیت اخلاقی
رئیس‌پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اهم اقدامات این پلیس در مواجهه با کشف حجاب، بدحجابی و همچنین ‌‌ترویج بی‌بند و باری در فضای مجازی را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار علی ذوالقدری در همایش «پلیس؛ آمران به معروف و ناهیان از منکر» در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه ماموران پلیس امنیت در چهار محور در حوزه امنیت اخلاقی اقدامات خود را انجام می‌دهند، اظهار داشت: در وهله اول در بحث پیشگیری با تعامل با سایردستگاه‌ها به منظور پیشگیری در محیط‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و اقدامات صورت می‌گیرد.
ذوالقدری افزود: در بحث دوم (حوزه ایجابی) در سه محور برنامه‌ریزی داریم، به طور مثال با استفاده از گشت‌های آشکار (ون‌هایی که همکاران خانم و آقا در آن حضور دارند) که در 11 نقطه تهران بلوک‌بندی شده‌اند، ابتدا به افرادی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، تذکر داده شده و برخی از این افراد به خودرو هدایت شده و ضمن مشاوره، در این رابطه توجیه می‌شوند که این گشت‌های آشکار بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: در بحث دوم (طرح ناظر یک) علاوه‌بر مشارکت همکاران پلیس، سایر رده‌ها نیز در این رابطه مشارکت انجام می‌دهند، در این طرح برای رانندگانی که در داخل خودروی آنها کشف حجاب صورت می‌گیرد، ابتدا به صورت پیامکی تذکر داده می‌شود و این پیامک حاوی این مطلب است که در خودروی مذکور کشف حجاب انجام شده
است.
این مقام انتظامی گفت: در این طرح با شناسایی مالک خودرو ابتدا به وی تذکر داده می‌شود، اغلب همکاران ما چه در حوزه ثبت تخلفات چه در حوزه اقدام در این رابطه اقدامات مؤثری دارند؛ همچنین بنابر بازخورد صورت گرفته از جامعه، این اقدمات بسیار بازدارنده و موثر بوده و در حال ارتقاء این سیستم هستیم.
 ذوالقدری اظهارداشت: در طرح «ناظر2» در مراکز تجاری و صنوف با افرادی که حجاب را داخل صنوف رعایت نمی‌کنند یا صاحبان صنوف که حجاب در صنف آنها رعایت نمی‌شود پیامک تذکر برای بار نخست ارسال می‌شود و آنها هم مورد توجیه و آموزش قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در دو محور دیگر نیز اقدام می‌کنیم که محور بعدی درباره فضای مجازی است؛ افرادی که ناخواسته در این فضا ترویج بی‌بند و باری انجام دهند ابتدا احضار و توجیه می‌شوند و در اکثر موارد (بیش از 90 درصد) به‌اشتباهات خود پی‌ می‌برند و در برآورد ما مشخص شده این افراد پس از تذکر، دیگر اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهند. در وهله آخر برای افرادی که مجرم هستند و در جرائم سازمان‌یافته اقدام می‌کنند، با هماهنگی دستگاه قضایی و قوانین و مقررات موجود اقدامات موثر خودمان را انجام می‌دهیم.
ارسال نظرات