خبرهای داغ:

اختراع دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام در شاهرود

دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اختراع شد و به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۶۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مخترع دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما که عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است، اظهار کرد: با اختراع این دستگاه ضدعفونی‌کننده، نگرانی از لمس دستگیره پله‌برقی، کاغذ، اسکناس و همچنین سطوح در دسترس مانند میز، صندلی، دستگیره‌ها و ... و انتقال میکروب از این طریق از بین رفته است.
فریبرز فروهنده ادامه داد: دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما توسط بنده و مسعود عرب‌عامری به ثبت رسیده و توسط پارک علم و فن‌آوری دانشگاه سمنان مورد داوری و تأیید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این دستگاه برای کاربرد‌های مختلف به شکل‌های مختلف ساخته می‌شود، در خصوص نحوه عملکرد آن گفت: این دستگاه مولد گرمای کنترل‌شده و تابش فرابنفش UVc است که با استفاده از این دو روش، عقیم‌سازی میکروب‌ها انجام می‌شود و کاهش چشمگیر تعداد میکروب‌های موجود در دو نمونه شاهد و نمونه مورد تست در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته است.
عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به هدف از ثبت این اختراع و کاربرد آن بیان کرد: این دستگاه در موارد متعددی می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد؛ به‌عنوان مثال کاهش تعادل در صورت استفاده نکردن از دستگیره پله‌برقی و مشکلات ایجادشده در عدم قبول وجه نقد و انتقال میکروب از طریق اسکناس و کاغذ در بانک‌ها و ادارات و همچنین صدمه وارده از طریق مواد ضدعفونی‌کننده به سطوح (صفحه کلید خودپرداز، میز، صندلی و ...) ازجمله موارد کاربرد این دستگاه می‌تواند باشد.
فروهنده با بیان اینکه تست‌ها روی انواع باکتری‌ها انجام شده است که سخت‌تر از ویروس از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: با استفاده از این اختراع علاوه بر هزینه پایین، مشکل ایجاد عوارض جانبی مایعات ضدعفونی‌کننده روی سطوح مانند اسکناس، صفحه کلید و ... نیز رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در شرایط ماه‌های اخیر و شیوع ویروس کرونا نیاز به وجود چنین محصولاتی بیشتر شده است، تأکید کرد: با سنجش بازار مصرف و آماده شدن طرح توجیهی، به‌زودی تولید این محصولات در استان سمنان انجام خواهد شد.اختراع دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط و اجسام در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها