استاندار هرمزگان برای پیگیری تعهدات بنیاد برکت در راستای تکمیل رینگ دور جزیره هرمز و جلب مشارکت این نهاد برای توسعه راه های مواصلاتی شهرستان بشاگردخبرداد.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۰۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،دکتر فریدون همتی در خصوص نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ضمن قدردانی از مشارکت بنیاد برکت در راستای توسعه مناطق محروم، از آغاز فاز دوم و تکمیلی رینگ جزیره هرمز با قول تخصیص سهم اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت خبر داد.

وی افزود: فاز دوم رینگ دور جزیره هرمز به طول 10 کیلومتر و با اعتبار بیش از 30 میلیارد تومان به‌زودی آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جزیره هرمز به‌دلیل شرایط خاص اقلیمی از مقاصد مهم گردشگری است و دولت برای توسعه زیرساخت‌ها در این جزیره کمر همت بسته است، گفت: در فاز نخست این طرح که به طول 10 کیلومتر اجرا شد، بلوار 14.6 متری و دو خط عبوری 2 متری برای پیاده‌روی و مسیر دوچرخه‌سواری نیز احداث شده است.

اه های بشاگرد به مشارکت ملی نیاز دارند

همتی همچنین از توسعه زیرساخت های مواصلاتی در شهرسان بشاگرد خبر داد و بیان داشت: برای تکمیل و توسعه راه‌ها در بشاگرد اعتباری نزدیک به دو هزار میلیارد تومان نیاز است، اما علی‌رغم کمبود اعتبارات در این حوزه، از سال گذشته 180 کیلومتر از راه های این شهرستان با تخصیص از محل ردیف اعتباری طرح توسعه سواحل مکران در حال بازگشایی است و احداث 130 کیلومتر راه آسفالته نیز در دستور کار مجموعه دولت در استان قرار دارد.

کمک 10 میلیارد تومانی برای بازگشایی راه‌های بشاگرد توسط ستاد اجرایی فرمان امام

استاندار هرمزگان با بیان اینکه با تخصیص اعتبار 10 میلیارد تومانی برای بازگشایی یک قطعه راه در شهرستان بشاگرد از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) موافقت شد، عنوان کرد: توسعه راه های مواصلاتی در بشاگرد توسعه در دیگر بخش ها را نیز به همراه خواهد داشت و امیدواریم با تلاش دولت و مشارکت دیگر نهادهای اثرگذار حاکمیتی، مشکلات مردم صبور و متدین بشاگرد هر چه زودتر رفع شود.

همتی همچنین به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به سواحل گسترده این استان، سرمایه گذاری در بخش پرورش آبزیان و بچه ماهی فرصت مناسبی برای ارزآوری است که بنیاد برکت با مشارکت در این طرح‌ها می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا کند.

مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در تولید لارو ماهی

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز نرسری سایت پرورش ماهی نیکسا به عنوان بزرگترین تولید کننده لارو ماهی در غرب آسیا که در هرمزگان فعالیت دارد، اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور و واردات این نوع بچه ماهی که سالیانه هزینه های هنگفتی برای تولیدکنندگان به همراه دارد، طرح تولید بچه ماهی در کشور توسط سرمایه گذار این طرح تشریح و موافقت اولیه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای مشارکت اعلام شد.

همتی افزود: این طرح بنا به توافق صورت گرفته طی دو فاز انجام خواهد شد که با اجرای آن، نه تنها نیاز تولیدکنندگان کشور تأمین می شود بلکه امکان صادرات لارو ماهی نیز وجود خواهد داشت و اشتغالزایی عظیمی ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات