امام جمعه بندرلنگه گفت: هزینه‌کردن برای فرهنگ‌سازی وقف یک نوع سرمایه‌گذاری است، در این زمینه باید هدفمند عمل کرد و از ظرفیت‌های موجود خصوصا ظرفیت حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان حداکثر استفاده را نمود.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۰۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری  بسیج به نقل ازفارس از بندرلنگه، احمد قباد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و پرسنل اداره اوقاف شهرستان بندرلنگه صبح امروز به‌مناسبت هفته وقف با حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در این دیدار، اظهار کرد: هزینه کردن برای فرهنگ‌سازی وقف یک نوع سرمایه‌گذاری است، در این زمینه باید هدفمند عمل کرد و از ظرفیت‌های موجود خصوصا ظرفیت حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان حداکثر استفاده را نمود.

وی افزود: سعی کنید قالب‌های جدیدی را برای وقف در اختیار جامعه قرار دهید تا اقبال بیشتری نسبت به وقف شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های کاربردی برای علاقه‌مندان به وقف، واقفین، متولیان وقف و مبلغین فرهنگ وقف از ضروریات است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان داشت: از ظرفیت بانوان شهرستان در امر وقف غفلت نشود، در تاریخ ثبت است که اسلام مدیون شمشیر علی(ع) و حضرت خدیجه(س) الگوی بسیار مناسبی برای بانوان جامعه است که در زمینه وقف و خدمات دینی اجتماعی به جامعه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

در ادامه احمد قباد رئیس اداره اوقاف شهرستان بندرلنگه گفت: ما در شهرستان ۶۰۰رقبه داریم و یک هزار و 570 موقوفه ثبت سامانه شده است.

ارسال نظرات