کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با حضور مسئولان کشوری، تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای محرومان امضاء کردند.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۲۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال محرومان با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و دکتر عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری امضاء شد.

در آئین امضای این تفاهم نامه، سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم آل الله، گفت: بین سپاه و سایر ادارات از جمله؛ نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) هم افزایی و همدلی بسیار خوبی است.

سردار اکبری، افزود: بین ما و کمیته امداد هیچ فاصله ای نیست و در هر زمینه ای که نیاز به همکاری باشد هم کمیته امداد و هم سپاه پای کار هستند و ما با تجهیزات و امکانات سپاه و بسیج در دورافتاده ترین نقاط استان حضور داریم.

وی به بحث کمک های مؤمنانه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از بازخوردهای خوب این رزمایش در استان چهارمحال و بختیاری بود که اقدامات ارزشمندی انجام شد و مردم این استان کمتر برخوردار که بالاترین رتبه بیکاری در کشور را نیز دارند؛ اما با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب وارد میدان شدند و بیش از 65میلیارد تومان کمک مؤمنانه جمع آوری و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

این مقام ارشد نظامی، تصریح کرد: جامعه نیازمند امیدآفرینی است و از آنجایی که همه دشمنان دست به دست هم داده اند تا مردم را از نظام و اسلام مأیوس کنند، اما همدلی خوب بین ارگان های حمایتی و سپاه و بسیج باعث امیدآفرینی و دلگرمی مردم می شود.

وی گفت: امروز با تفاهم نامه کمیته امداد و سپاه در سال جهش تولید، هدف اصلی کمک به ایجاد اشتغال محرومان وابسته به کمیته امداد با استفاده از ظرفیت های سپاه در زمینه های امکانات، تجهیزات، و ظرفیت های آموزشی و اماکن با گستردگی بالای بسیج است.

سردار اکبری، زمینه های تخصصی گوناگون بسیج را یادآوری کرد و افزود: همه امکانات ما در اختیار کمیته امداد است تا دست به دست هم دهیم و در سراسر کشور با تعامل یکدیگر اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال محرومان انجام شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی کشور، خباثت های دشمنان انقلاب اسلامی بویژه آمریکایی در جهان را یادآوری کرد و با اشاره به روند سلطه دلار بدون پشتوانه ی آمریکا بر اقتصاد دنیا، برقراری پیمان های دوجانبه بین کشورها را عامل مهمی برای کنار گذاشتن دلار از عرصه اقتصادی و حل مشکلات دانست.

آقای دکتر عبدالملکی، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات آمریکایی ها را به هم زد و لذا انواع جنگ را بر ما تحمیل کردند، که البته شکست هم خوردند و اکنون جنگ اقتصادی را شروع کرده اند که این جنگ اتفاقاً به خاطر قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، که هنوز به رخ جهانیان کشیده نشده است.

وی، ادامه داد: ایرانیان روی گنج نشسته اند و اقتصاد کشور ما یکی از پرظرفیت ترین اقتصادهای دنیاست و آمریکایی ها به خوبی این مسئله را می دانند ولی متأسفانه در استفاده نکردن از فرصت ها رتبه اول را داریم.

استاد اقتصاد دانشگاه،گفت: یک واقعیت تلخ در کشورماست که هنوز در حوزه استفاده از ظرفیت های اقتصادی شروع نکرده ایم و تحریم ها برای پیشگیری از استقاده ما از این ظرفیت های داخلی است.

وی، خاطرنشان کرد: ادبیات انقلاب اسلامی برآمده از اسلام است و مکتب اقتصادی ما هم باید برآمده از اسلام باشد که اگر اینگونه شد، برای کشورهای غربی نیز کارگشا خواهد بود.

دکتر عبدالملکی، اقتصاد مقاومتی را ابزار رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دانست و گفت: کارآفرینی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی و تولید یکی از مؤلفه های اصلی قدرت است، که اولین اثر آن رفاه برای مردم و دومین اثر آن افزایش قدرت نظام در دنیاست.

وی کارآفرینی را مقوم اقتصاد ملی دانست و اشتغال را باعث رفع نیازهای شاغلان و کمک به سرمایه گذاری در کشور عنوان کرد و افزود: 700هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تاکنون کارآفرین شده اندکه صرفه جویی 3هزارمیلیارد تومانی برای کشور داشته و تولدی و اشتغال خارق العاده ای می تواند ایجاد کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور افزود: یک سوم از بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند و از کل فقرا یک و نیم میلیون نفر بیکار می باشند که ما در قبال همه آنها مسئولیم ؛ اما هرگز منابع اشتغال این تعداد در اختیار کمیته امداد قرار نگرفته و سال گذشته تنها نیم درصد از منابع بانکی در اختیار ما برای اشتغال بوده است.

وی از فعالیت 200 مرکز نیکوکاری و کارآفرینی کمیته امداد در سطح کشور خبر داد و افزود: با ایده بسیج سازندگی کشور برای ادغام منابع اشتغالزایی در 6 استان ازجمله استان چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت کار را شروع کرده ایم تا با همت جهادی به مردم تحت فشار کمک شود و باعث امیدواری و دلشادی و تأمین نان پایدار برای محرومین و خوشحالی مقام معظم رهبری شویم.

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این جلسه، عمل به شعار باید بشود، باید برویم، و فقط با مردم می شود در جنگ اقتصادی پیروز شد را مطرح کرد و افزود: تنها راه برون رفت ما در جنگ اقتصادی، فقط مردم هستند و عینیت بخشیدن به این مسئله تنها راه آن بسیج است که بعنوان عرض و طول انقلاب است و برخاسته از دل مردم و از خود مردم و دغدغه مند مردم می باشد و انقلابی است و پای کار می باشد.

وی، مزیت بسیج را بسیج کنندگی دانست و تصریح کرد: ورود بسیج به عرصه از جنبه تشریفات و تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است.

این مقام مسئول، کمیته امداد امام خمینی(ره) را نهادی دغدغه مند برای جریان انقلاب و مردم دانست که به انقلاب وصل است و ماهیت و فلسفه وجودی خود را از انقلاب می گیرد و گفت: طبق این تفاهم نامه 10 عنوان پروژه که هم بنیه علمی و مبانی علمی و نظری تجربه شده دارند با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی سپاه استان چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود و حدود 900 فرصت شغلی برای محرومان این استان ایجاد خواهد شد.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و کمتیه امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری برای توسعه اشتغال محرومین در سال جهش تولید امضاء شد.

ارسال نظرات