خبرهای داغ:
رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت:امسال سطح زیرکشت ذرت این شهرستان ۷۴۵ هکتار است که از این میزان ۱۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۷۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
برداشت ۱۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد حسن غریب اظهار کرد: ۷۵ درصد ذرت علوفه‌ای امسال در زمین‌های کشاورزی بسطام و ۲۵ درصد در بخش مرکزی کشت شده است که کار برداشت آن از ابتدای مهر ماه تا اواسط آبان باتوجه به کمبود ماشین آلات برداشت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سطح کشت محصولات بهاره شهرستان شاهرود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار است، تاکید کرد: میزان عملکرد ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان ۴۰ تن در هکتار بوده است.
به گفته وی، بالاترین عملکرد برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان ۶۵ تن در هکتار به ثبت رسیده است.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: امسال باتوجه به سرمازدگی و تگرگ حدود ۵۰ درصد از سطح زیر کشت این محصول از ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیده است.
غریب افزود: ترویج ارقام هیبرید زود رس و ارقام با عملکرد بالا برای پیشگیری از خسارت سرمازدگی و تگرگ در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود برنامه ریزی شد.
وی تاکید کرد: در این راستا مزرعه الگویی این نمونه از ذرت علوفه‌ای در روستای یونس آباد با همکاری مرکز تحقیقات اجرا و نتایج حاصله از آن در دست بررسی است.
در شهرستان شاهرود بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی است. همچنین شاهرود در سطح زیرکشت محصولات باغی با دارا بودن سهم حدود ۴۰ درصدی از کل سطح محصولات باغی و در تولید با سهم حدود ۵۵ درصدی در رتبه نخست استان قرار گرفته است.
این شهرستان ۸۰ درصد از تولید انگور، ۸۶ درصد از تولید خرما، ۵۴ درصد از تولید سیب، ۶۶ درصد از تولید زردآلو، ۶۳ درصد از تولید گیلاس و ۷۱ درصد از تولید آلبالو استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها