خبرهای داغ:
امام جمعه هریس با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی تاکید کرد: کمک‌های مومنانه باید به سمت تامین نیازهای آموزش مجازی دانش آموزان سوق یابد.
کد خبر: ۹۲۸۷۳۴۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام نصرالله پور روز چهاترشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: تهیه گوشی و تبلت هوشمند برای خانواده های بی بضاعت ممکن نیست و بر این اساس در جهت عدالت آموزشی به این موضوع باید توجه شود.

وی همچنین بر سوق دادن دانش آموزان به رشته های ریاضی و فنی تاکید کرد و گفت: دعوت از افراد موفق و کارآفرین و نیز بازدید دانش آموزان از دانشگاه ها و اماکن علمی جهت ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان می تواند در این زمینه موثر باشد.

فرماندار هریس هم با اشاره به رغبت بیش از اندازه دانش آموزان و اولیا به رشته علوم تجربی خاطرنشان کرد: در آینده از طرفی با زیاد شدن فارغ التحصیلان رشته پزشکی و اشباع جامعه با مشکل بروز بیکاری در بین پزشکان و از طرفی با توجه به عدم رغبت دانش آموزان و اولیا به رشته های فنی با مشکل نبود نیروی متخصص فنی در بسیاری از مشاغل و مراکز روبرو خواهیم شد.

علیرضا خاکپور در ادامه خاطرنشان کرد در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان به تمامی رشته ها به خصوص رشته های فنی بایستی از مقطع ابتدایی به آشنا کردن دانش آموزان از طریق معرفی مشاغل تلاش مضاعف شود.

وی در زمینه تهیه وتوزیع گوشی هوشمند در بین دانش آموزان دراین شرایط آموزشی گفت: جهت برقراری عدالت آموزشی تهیه و توزیع گوشی و تبلت هوشمند بین دانش آموزان نیازمند، ضروری است.

مدیر اموزش و پرورش منطقه هریس هم با ارائه گزاش از عملکرد مجموعه آموزش و پرورش منطقه گفت: جهت بررسی وضعیت مدارس و مشکلات آن ها، کادر اداری به صورت مرتب از مدارس منطقه بازدید می کنند.

سامپور گفت: با توجه به شرایط کرونایی جامعه، اطلس یادگیری در دسترس تمامی مدارس قرار گرفته است و مدارس منطقه برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز آمادگی کامل دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها