نشست خبری معاونین فرهنگی و امور دانشجویی، آموزش و تحصیلات تکمیلی و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به همت مدیریت مفدا شعبه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۶۱۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, دکتر سید ابوالقاسم هادی نیا معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک با اصحاب رسانه به مدیران و خبرنگاران پایگاه های خبری، خیر مقدم و خوشامد گفت و اظهار امیدواری کرد: نتیجه این نشست و گفتگو مایه تعامل، همراهی و همگامی بیشتر و بهتر بین اصحاب رسانه و مجموعه بزرگ علوم پزشکی استان شود.

وی یکی از مسئولیت های مهم رسانه ها را ایجاد ارتباط بین مردم و دستگاه های اجرایی دانست و در واقع آنها را پل ارتباطی مردم و دولت برشمرد و یادآور شد: رسانه ها وظیفه مقدس آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و به روز رسانی اذهان مردم را عهده دار هستند به ویژه در دنیای پیچیده امروز با این سرعت انتقال اطلاعات و وجود تکنولوژی های نوین ارتباطی، اهمیت و جایگاه رسانه ها و فعالان عرصه خبر بر کسی پوشیده نیست، لذا لازم هست مدیران، خبرنگاران و تمام تلاشگران رسانه در انتقال دقیق و شفاف خبر و آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی صحیح اقدامات انجام شده به مردم نقش و رسالت خود را به درستی ایفا کنند و به معنای واقعی چشم بینا و گوش شنوای مردم و مسئولین باشند. ضمن اینکه از نقش رسانه ها در ابعاد مختلف توسعه نباید غافل بود.
دکتر هادی نیا در ادامه از اطلاع رسانی دقیق و شفاف اخبار و اطلاعات حوزه های مختلف دانشگاه به ویژه طرح دیدگاه های تحلیلی و انتقادی و ارائه راهکار از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر نمود.
دکتر شهین تاج آرامش معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست اظهار داشت: ضمن ابراز خوشحالی از شرکت در این نشست و تشکر از اصحاب رسانه و برگزار کنندگان این نشست، به طور کلی به شرح وظایف حوزه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی اشاره نمود و یادآور شد ۵ دانشکده و ۲۱۰ عضو هیات علمی فعالیت ها و خدمات آموزشی را به ۲۳۰۰ دانشجو در ۲۸ رشته تحصیلی؛ دکترای حرفه ای، کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقاطع دستیاری تخصصی ارائه می نمایند.

وی در ادامه مدیریت های تحت پوشش معاونت آموزشی را برشمرد و یادآور شد در این حوزه مدیریت های؛ آموزش و تحصیلات تکمیلی، مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، امور هیات علمی و مرکز آموزش مداوم وظایف مرتبط و محوله را انجام‌می دهند.

 دکتر حسین ماری اوریاد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست بیان داشت: ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست خبری و تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه در زمینه انتقال اخبار و اطلاعات حوزه های مختلف دانشگاه به وضعیت کلی‌ پژوهش و تحقیقات در دانشگاه اشاره نمود وخلاصه ای از وضعیت سه مرکز تحقیقاتی فعال در دانشگاه را بیان کرد.

وی متذکر شد از مجموع شرکت‌های دانش بنیان استان، سه شرکت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است و اشاره نمود در کشور پنج هزار شرکت دانش بنیان و فن آور داریم که سهم استان در این محور باید پنجاه شرکت باشد که در حال حاضر کمتر از هفت شرکت دانش بنیان در استان داریم.

دکتر اوریاد افزود: در سال‌های اخیر اقدامات توسعه‌ای توسط پارک علم و فناوری شکل گرفته که شایسته تقدیر است، حضور پارک امید بخش بوده، اما باید توسعه بیش از پیش ظرفیت‌ها را داشته باشیم.
او به راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت اشاره نمود و بیان داشتند: مرکز مطالعات آینده نگر بالغین در شهر سی سخت راه اندازی شده و داده‌های جمعیت را ثبت و نمای کلی از سلامت جامعه هدف را تحلیل می نماید.

در ادامه این نشست خبری هر کدام از معاونین دانشگاه با توجه به حوزه فعالیت خود به سوالات متنوع خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ دادند.

از موضوعاتی که معاونت فرهنگی و امور دانشجویی پاسخ دادند می توان به این موارد اشاره نمود: وضعیت امور فرهنگی دانشگاه، گزارشی از فعالیت تشکل ها و کانون های دانشجویی، انجمن های علمی و ورزشی، وضعیت نشریات دانشجویی، اجرای برنامه های سیاسی، فرهنگی و هنری مختلف در دانشگاه، جشنواره های کشوری قرآن و عترت و سیمرغ، وضعیت امکانات و تجهیزات ورزشی ویژه دانشجویان، شرکت دانشجویان در المپیادهای مختلف ورزشی تا قبل از بیماری کرونا و بعد از آن به صورت مجازی، وضعیت خوابگاه های دانشجویی و برنامه در دست اقدام احداث دو باب خوابگاه دانشجویی پسرانه و دخترانه، فعالیت های اداره مشاوره و سلامت روان و کاهش آسیب های دانشجویان، بحث ازدواج های دانشجویی و نقش معاونت فرهنگی و امور دانشجویی در این زمینه و هم چنین ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری، تعامل کامل با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی، برگزاری اردوهای جهادی، نقش و فعالیت دانشجویان در بیماری کرونا با عضویت در پویش دست یاریگر و تشکیل ستاد دانشجویی مقابله با کرونا و انجام وظایف مختلف در این زمینه از جمله شرکت در برنامه های غربالگری، تولید محتوا و مشارکت فعال در طرح کمک های مومنانه و جمع آوری و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی.

از مواردی که‌ معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی پاسخ دادند می توان این موارد را ذکر نمود؛ وضعیت ارایه آموزش های مجازی در زمان بیماری کرونا و سامانه ها و زیرساخت های مربوطه در این زمینه، فرآیند جذب و ارتقای اعضای هیات علمی، وضعیت سامانه هم آوا، بحث ماندگاری اعضای هیات علمی و وضعیت متخصصین بالینی، تداوم آموزش های در نیم سال جاری به صورت مجازی و حضوری برای فیلد های بالینی، وضعیت مهارت های بالینی دانشجویان و آزمون های صلاحیت های بالینی، بحث اخلاق حرفه ای در آموزش و بالین، تعداد دانشجویان درخواستی برای نیم سال جدید، چگونگی پذیرش دانشجویان ایرانی خارج به داخل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و ظرفیت پذیرش.

خلاصه سوالاتی که معاون تحقیقات و فناوری پاسخ دادند؛ چرایی ملموس نبودن نتایج پژوهش ها برای جامعه، انجام‌ تحقیقات مرتبط با حوزه های اجتماعی، تبدیل دانش به تکنولوژی و ثروت، حل مشکلات جامعه از مسیر تحقیقات، پتانسیل گیاهان دارویی در استان، رتبه بندی پژوهشی دانشگاه ها و ارتقای رتبه پژوهشی دانشگاه بین دانشگاه های تیپ سه از رتبه ۱۱ به ۴، طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری کرونا و ۲۶ طرح اجرا شده و یا در حال اجرا در این زمینه.

بر پایه این گزارش؛ در بخش پایانی مراسم از فعالین عرصه خبر و مدیران پایگاه های خبری شرکت کننده در نشست، اعضای هیات تحریریه و شورای اطلاع رسانی پایگاه خبری مفدا شعبه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات