خبرهای داغ:
در مرحله دوم رزمایش ایران همدل صورت گرفته است؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در مرحله دوم رزمایش ایران همدل و از ابتدای شهریور تا پایان مهر ماه ۲۱۵ هزار و ۷۳۵ پرس غذای گرم و بسته های غذایی بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۸۷۶۷۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با یکی از خیران بیان کرد: زندگی ما با ورود میهمان ناخوانده ای به نام کرونا، شکل و صورت دیگری یافت.

وی ادامه داد: در این میان قالب و شیوه خدمت به محرومان و نیازمندان نیز متغیّر شده و آمارجامعه خدمت گیرنده و نیازمند مراجعه کننده به کمیته امداد هم اضافه شد چراکه با محدودیت های کرونایی، اقتصاد برخی از خانواده ها با مشکل مواجه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در مسیر خدمت به نیازمندان تحت حمایت و جامعه جدیدی از نیازمندان با عنوان تبصره ۱۴ (به واسطه شرایط نامناسب اقتصادی و کرونا تحت حمایت قرار گرفتند)، حمایت و همراهی حامیان تأثیر بسزایی در ارتقای خدمت رسانی داشته است.

وی افزود: در مرحله دوم رزمایش ایران همدل و از ابتدای شهریور تا پایان مهر ماه ۲۱۵ هزار و ۷۳۵ پرس غذای گرم و بسته های غذایی بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.

حق گویان عنوان کرد: در این مدت ۷۹ آشپزخانه فعال بوده و کمک های مردمی اعم از غذای گرم و بسته غذایی در ۶۲ نقطه توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی مجموع غذای گرم و بسته غذایی توزیع شده بیش از هفت میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان برآورد شده است که بیش از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان کمک نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی و کالایی از سوی خیرین به این نهاد اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: خدمت به نیازمندان در کمیته امداد بدون همراهی و تعامل مردم و اقشار مختلف مردم نیکوکار ممکن نیست چراکه نیکوکاری با حضور جمعی مردم برکت یافته و به لحاظ فرهنگی نیز اثرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا کمک های مردمی را به سمتی هدایت کنیم که ضمن پاسخگویی به نیازهای مددجویان، بستر توانمندسازی آنها را نیز فراهم کند تا بدین ترتیب زنجیره فقر در خانواده های نیازمند قطع شود.

حق گویان یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی مردمی برای خدمت به نیازمندان و بازگرداندن آنان به شرایط مناسب برای حضور عزتمندانه در جامعه است و از سوی دیگرهم مردم نیکوکار نیز به تکلیف انسانی و دینی خود به صورت شایسته عمل کرده و با این اقدام از بروز آسیب های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه پیشگیری می کنیم.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها