مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان ضمن تبیین برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، گفت: برنامه های این هفته اغلب در بستر مجازی و با محوریت سردار سلیمانی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۸۷۶۸۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

تبیین برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در زنجان/3الی 9آبان،هفته گرامیداشت دفاع مقدس در قشر دانش آموزهادی توفیقی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه از 7 تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است،اظهار کرد:هشتم آبان ماه یادآور حماسه جاویدان دلاورمردانی است که افتخارات بزرگی را برای نسل های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند .

 

وی هفته بسیج دانش آموزی را یادآور رشاد‌ت‌های بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز دانست و گفت:استان زنجان نیز 407 شهید دانش آموز را تقدیم نظام و انقلاب نموده است.

 

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه در دوران پس از جنگ نیز بسیج دانش آموزی به عنوان میعادگاه تداوم همه جانبه دانش آموزان از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده است،خاطرنشان کرد:امسال که مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران نیز می باشد،از 3 الی 9 آبان ماه به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس در قشر دانش آموز تعیین گردیده و این موضوع فرصت مغتنمی در جهت تعیین نقش دانش آموزان در پیروزی های 8سال دفاع مقدس و ترویج دستاوردهای ارزشمند و سرنوشت ساز دفاع مقدس در راستای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده انقلاب اسلامی می باشد.

 

«دانش آموز انقلاب،ایستادگی و مقاومت،استکبار ستیزی»شعار هفته بسیج دانش آموزی

 

توفیقی در ادامه با تاکید بر اینکه شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال دانش آموز انقلاب،ایستادگی و مقاومت و استکبار ستیزی است،بیان کرد:هدف از نامگذاری هفته بسیج دانش آموزی توسعه و تعمیق فرهنگ وتفکر بسیجی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه سازمان در انجام فعالیت‌های گسترده کمی و کیفی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، معرفتی و غیره ونیز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده ساز کشور است.

 

وی تصریح کرد:ثبت دلاورمردی های دانش آموزان در دوران انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، تقویت روحیه، نشاط و شادابی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی بین دانش‌آموزان و الگوگیری نسل نوجوان و جوان از الگوهای مستند و حقیقی نظیر شهدای شاخص از دیگر اهداف این هفته است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت مجازی برگزار می شود، اضافه کرد:نخستین برنامه این هفته برگزاری پویش «آمریکا باید از منطقه برود»می باشد که این پویش در فضای مجازی به صورت متمرکز برگزار می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی زنجان ادامه داد:دانش آموزان می توانند در بخش های مختلف این پویش نظیر متن نویسی با موضوع چرا مرگ بر آمریکا؟ با هدف استکبار ستیزی،پیام به سربازان آمریکایی با موضوع خروج سربازان از منطقه و انتقام سخت خون شهید سلیمانی،نقاشی با موضوع ترسیم جنایات آمریکا،نماهنگ،اینفوگرافی و تولید پادکست صوتی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند.

 

توفیقی به اجرای پویش«همه باهم مرگ بر آمریکا»اشاره کرد و افزود:در صورت عدم برگزاری تجمع 13 آبان،در همان روز راس ساعت 9 صبح هر دانش آموز می تواند با تهیه فیلم از خود در فضای عمومی مانند پشت بام منزل ،حیاط،محله و... با صدای رسا مرگ بر آمریکا بگوید و در این پویش شرکت کند.

 

وی امضای طومار مجازی دانش آموزی با شعار«آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود»را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی دانست و عنوان کرد:دانش آموزان می توانند در بستر فضای مجازی با ثبت نام و نام خانوادگی خود این طومار را امضا کنند.

 

این مسئول تصریح کرد:ایجاد کانال استانی راهیان نور مجازی شامل معرفی مناطق،خاطرات شهدای بومی و روایتگری های دفاع مقدس ،افتتاحیه و معرفی مسابقات سرود نغمه عشق با موضوعاتی پیرامون دانش آموز انقلابی،نسل سلیمانی و استکبار ستیزی،تولید و انتشار محتوا در کانال سازمان بسیج دانش آموزی در شبکه اجتماعی شاد و فضاسازی مناسب در سطح شهر،حوزه،اداره و مدارس از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده در هفته بسیج دانش آموزی در سال جاری می باشد.

 

توفیقی در پایان افزود: علاقه مندان می توانند جهت شرکت در پویش ها و مسابقات آثار خود را به سایت بیست به آدرس www.beest.ir ویا مدیر کانال بیست نیوز در پیام رسان بله به آدرس @beestnews و نیز مدیریت کانال بسیج دانش آموزی در پیام رسان شاد ارسال نمایند.

 

ارسال نظرات