امام جمعه پارسیان:

اجازه زورگویی و تحقیر را به احدی در دنیا نمی‌دهیم

امام جمعه شهرستان پارسیان تصریح کرد: شعار ملت ما در انقلاب، نفی سلطه شرق و غرب بوده است لذا اجازه زورگویی و تحقیر را به احدی در دنیا نخواهیم داد.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۳۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری  بسیج به نقل ازفارس از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی خطیب جمعه شهرستان پارسیان ظهر امروز در اجتماع مردم نمازگزار در مسجد جامع حضرت علی ابن ابی طالب علیه‌السلام با بیان اینکه نماز جمعه برکات فردی، اجتماعی و سیاسی فراوانی دارد، اظهار داشت: متاسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا چند ماهی از حضور در این اجتماع نورانی محروم بودیم لذا متضرعانه از درگاه الهی بخواهیم که بلای جهانی را ریشه‌کن بفرماید.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام عسکری علیه السلام و آغاز امامت حضرت حجت ارواحنافداه در ضمن بیان روایتی از ایشان، افزود: اصلی‌ترین راهبرد امام یازدهم برنامه‌ریزی دقیق در خصوص استقرار و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود و در بیانات حضرت، این مطلب به وضوح قابل مشاهده است.

امام جمعه پارسیان و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی را براساس یک حرکت عقلانی دانست و با اشاره به اعتراض شدید امام راحل در ماجرای ننگین کاپیتولاسیون، گفت: منطق امام در مواجهه با مسائل از همان دهه چهل، حکم شرع و عقل بود و بعد از انقلاب نیز با درایت امامین انقلاب رابطه با دنیا براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت پایه‌ریزی شد و همان راهبرد براساس عقلانیت قبل از انقلاب ادامه پیدا کرد

حجت‌الاسلام بارانی ادامه داد: شعار ملت ما در انقلاب، نفی سلطه شرق و غرب بوده است لذا اجازه زورگویی و تحقیر را به احدی در دنیا نخواهیم داد و از طرفی با هر کشوری که براساس احترام متقابل رفتار بکند ارتباط داشته و خواهیم داشت و مصلحت شخصی را بر مصلحت کشور و انقلاب ترجیح نمی‌دهیم.

وی، عقلانیت را در تضاد با تسلیم و قبول سلطه معرفی و تصریح کرد: به لطف الهی جمهوری اسلامی با مدیریت رهبری عالیقدر انقلاب در این چهار دهه با عقلانیت تمام، از عزت و جایگاه بزرگ ملت ایران حراست و پاسداری کرده است.

امام جمعه شهرستان پارسیان با گرامیداشت هفته ناجا ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها، خدمات و مجاهدت شبانه‌روزی ناجا در تامین نظم و امنیت در کشور گفت: پلیس یک نقش محوری در جوامع دارد و به‌عنوان پناهگاه مردم شناخته می‌شود و همه مؤلفه‌های پیشرفت یک ملت در ذیل برقراری امنیت قابل تعریف است.

حجت‌الاسلام بارانی افزود: مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای پاک، خدوم و انقلابی است که توانسته است به وظایف خود به خوبی عمل کند و تقدیم هزاران شهید در این مجموعه، سند بزرگ فداکاری و ایثار این عزیزان برای اسلام و ایران است.

وی، همکاری و همیاری مردم با پلیس را موجب ارتقای امنیت دانست و ضمن توصیه به تقویت امنیت مردم‌محور و جلب اعتماد مردم، عنوان داشت: رفتار ناجا باید با مردم در چارچوب قانون با احترام، محبت، اخلاق و خویشتن‌داری و با ارازل و اوباش و مخلان امنین مقتدر و قاطع باشد.

 

ارسال نظرات