اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای ارتقای تجهیزات خبرداد
کد خبر: ۹۲۸۷۸۶۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج سمنان ابراهیم صالح عمران در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مأموریت گرا است و فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف بر همین اساس با جدیت دنبال می‌کند.
وی افزود: ورود دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار پس از پایان تحصیل از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از آموزش‌های این دانشگاه به دانشجویان به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است؛ بنابراین مهارت‌آموزی که در صدر برنامه‌های آموزشی این دانشگاه قرار دارد، به نحو مطلوبی جامه عمل پوشانده می‌شود.
صالحی عمران اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور دانست و گفت: دانشجویان این دانشگاه مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار می‌آموزند و با پایان تحصیل شانس بیشتری نسبت به دیگر فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها برای اشتغال دارند.
وی بر توجه بیش‌ازپیش به رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و تصریح کرد: توجه به این موضوع برطرف‌کننده مشکل بیکاری دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اذعان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوشبختانه آمار اشتغال مناسبی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها تاکنون داشته است و بر اساس تحقیقات انجام‌شده به‌صورت میانگین ۶۳ درصد از دانشجویان این دانشگاه در کشور پس از فارغ‌التحصیلی جذب اشتغال و بازار کار شده‌اند.

صالحی عمران بیان کرد: امسال ۸۰ درصد از دانشجویان در ۱۷۶ دانشکده فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور در رشته‌های کاردانی و مابقی در رشته‌های کارشناسی مشغول به تحصیل می‌شوند که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا همه کلاس‌های این دانشگاه به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی در مورد صدور مجوز برای اضافه شدن رشته‌های تحصیلی جدید در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور گفت: توسعه رشته‌ها در استان‌ها بر اساس نیاز به مهارت و اشتغال در هر استان تعیین می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای موجود در استان سمنان در سطح کشور گفت: مجوز ۱۰ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان داده شده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای ارتقای تجهیزات آموزشی خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار