به مناسبت هفته نیروی انتظامی نمایشگاه دستاورد‌های مشترک نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در مجموعه تاریخی رباط طبسی این شهر دایر شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۳۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
  به گزارش  خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه در آیین افتتاح نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه که تا فردا دایر است، ۴۰ قطعه ابزارو ادوات مرتبط با حفاری غیرمجاز و ۱۰ قطعه شئی تاریخی حاصل از این حفاری‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
علی محمدی هدف از برگزاری نمایشگاه را معرفی گوشه‌ای از تلاش‌های نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در حفظ میراث فرهنگی این خطه عنوان و اظهار کرد: امسال بالغ بر ۳۰۰ قطعه شئی تاریخی و ابزارآلات حفاری غیرمجاز توسط نیرو‌های اطلاعاتی و انتظامی شهرستان کشف و ضبط شده که در این رابطه ۱۵ نفرمتهم دستگیر و با تشکیل ۱۲ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
وی گفت: همچنین در نتیجه این عملیات علاوه بر کشف و ضبط تعداد زیادی از ادوات حفاری شامل موتور برق، کمپرسور و موارد مشابه، توقیف ماشین آلات سنگین، تعداد چهار دستگاه فلزیاب و ۷۵ قلم اشیاء دارای ارزش تاریخی یا فاقد ارزش تاریخی است کشف و ضبط شد.
 
محمدی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از سامانه‌ها و شبکه‌های مجازی اقدام به تبلیغ انواع دستگاه‌های فلزیاب و گنج یاب می‌کنند، لذا از عموم هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی حتما به یگان حفاظت این اداره و یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها