کارشناس مذهبی بیان داشت: در شرایط کنونی مهم‌ترین اصلی که در جهان اسلام بایستی دنبال شود اصل وحدت امت اسلام است.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۴۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) با شرکت کارکنان سپاه ناحیه بینالود، سازمان اردویی و مرکز تداوم عقیدتی شهید برونسی سپاه امام رضا علیه السلام در محل نمازخانه شهید کاوه سازمان اردویی برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در زمان خلفای وقت امام عسکری (ع) از طرف آن‌ها بیم زیادی وجود داشت که از خانواده این معصوم فرزند پسری متولد شده و بساط خلافت به ناحق آن‌ها را به خطر بیندازد لذا یکی از سخت‌ترین نظارت‌ها را بر زندگی ایشان اعمال کرده و امام عسکری (ع) به همراه پدر گرامیشان امام هادی (ع) را درشهر سامرا و در یک منطقه کاملا نظامی سکنی دادند، به همین خاطر به این دو بزرگوار عسکریین (به معنی نظامی، لشکر) می‌گویند.

وی تصریح کرد: همانطور که در قرآن کریم هم ذکر شده یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ، به تعبیری یعنی اراده اصلی و پیروز فقط مال خداست لذا، هیچ دستی نمی‌تواند جلوی ارده الهی را بگیرد و خلفای غاصب و ستمگر آن زمان که سلسله عباسیان بخصوص معتصم عباسی بود با تمام تلاش و نظارت شدیدی که در پیش گرفتند نتوانستند جلوی تقدیر الهی را بگیرند و حضرت مهدی (عج) در سپیده دم نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرای عراق به دنیا آمدند.

موسوی ادامه داد: در این باره در روایات و کتب تاریخی فراوان نقل شده است که تولد امام مهدی (عج) به مانند یک معجزه و از الطاف خفیه الهی بود، زیرا در تاریخ به وضوح آمده که نرجس خاتون، همسر امام عسکری (ع) از ابتدای بارداری تا شب قبل از اینکه وجود مبارک امام زمان (عج) را وضع حمل نماید حتی ذره‌ای از آثار و علائم یک زن باردار را نداشتند! و این در شرایطی بوده که مأموران خلیفه عباسی بطور منظم و پیاپی خانواده امام عسکری (ع) تحت نظر داشته اند که مبادا از آن‌ها فرزندی به دنیا آید و این همان معجزه و ارداه الهی است که به هر چیز تعلق بگیرد قطعا محقق خواهد شد.

وی گریزی به بحث اختلاف شیعه و سنی زده و خاطرنشان کرد: بهترین راه برای دعوت به مذهب حقه تشیّع، شناساندن و تبلیغ معارف بی نظیر این مکتب و مذهب از طریق عقل، نقل، منطق و بحث علمی است و این محقق نمی‌شود مگر با تحقیق و تلاش شبانه روزی و شناخت دقیق از فرق مختلف اسلامی بخصوص شناخت دقیق، منطقی و علمی تشیّع است، زیرا برای دفاع از آن چیزی که آن را حق می‌دانیم بایستی اشراف کامل بر روی آن داشته باشیم.

موسوی در همین زمینه تصریح کرد: آگاه باشیم هر جا صدای لعن، نفرین و توهین به خلفای سه گانه و سایر رهبران فرق اسلامی (تشیع و تسنن) بلند شد یقین بدانیم از طرف دشمن بوده که هدفی جز تفرقه افکنی ندارد، زیرا در شرایط کنونی مهم‌ترین اصلی که در جهان اسلام بایستی دنبال شود اصل وحدت امت اسلام است.

گفتنی است در پایان این سخنرانی مراسم ذکر مصیبت و سوگواری اهل بیت علیهم السلام در نمازخانه سازمان اردویی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها