خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
با حضور رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور؛
طی آئینی نخستین مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج شهرستان‌های کشور در لارستان گشایش یافت.
کد خبر: ۹۲۸۸۱۸۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، طی آئینی با حضور رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج کشور، مسئول فرهنگی سپاه فجر استان فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، جمعی از هنرمندان بسیجی و تعدادی از مسئولان ادارات مختلف مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج لارستان افتتاح شد.

در این مراسم، سرهنگ پاسدار امیر جاهدی فرمانده سپاه ناحیه لارستان در سخنانی با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج در لارستان، گفت: در حال حاضر فقط در نقاط معدودی از کشور و آن‌هم ویژه مراکز استان‌ها مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج دائر شده است.

وی با تقدیر از حُسن توجه رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج کشور و همچنین مسئول فرهنگی سپاه فجر استان فارس در صدور مجوز راه‌اندازی این مرکز در لارستان، افزود: خوشبختانه وقوع این رخداد مهم، ماحصل تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای بسیجی لارستانی در حوزه فرهنگی است که طی سالیان اخیر کارهای تأثیرگذار و مثبتی را در قالب تولید محتوای فرهنگی ظهور و بروز داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه این مرکز به‌عنوان نخستین مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج در کشور محسوب می‌شود که در یک شهرستان تأسیس‌شده است، تصریح کرد: طی سالیان اخیر بارها آثار زیبایی از هنرمندان بسیجی لارستان تولید و در سطح رسانه‌های ملی و استانی بازنشر شده است.‌

جاهدی با تجلیل از حمایت‌های خیرین در تأمین فضای فیزیکی و سایر مسوولان محلی، خاطر نشان کرد: امید می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های پرتوان نیروهای بسیجی و حمایت‌های مسئولان بالادستی بتوان ازاین‌پس شاهد تولید محتواهای ارزشی فرهنگی و هنری در حد و اندازه کشور باشیم.

در ادامه این مراسم، سرهنگ پاسدار حسن گلزار معاون فرهنگی سپاه فجر فارس در سخنانی با تأکید بر اهمیت جایگاه فعالیت‌های هنری در تأثیرگذاری بر افکار، اظهار کرد: گاهی اوقات تولید یک نماهنگ، عکس نوشته، مستند هنری و دهها فعالیت دیگر، می‌تواند بسیاری از سیاست‌هایی که مدنظر است را به‌راحتی انتقال دهد.

وی با تجلیل از همکاری مدیران مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج در کشور در واگذاری این امتیاز، افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت قوی بسیجیان در لارستان، موجب صدور این مجوز شد و انتظار می‌رود مسوولان فرهنگی سپاه ناحیه لارستان این مرکز آفرینش را به‌عنوان مرکزی در جنوب فارس قلمداد کنند.

معاون فرهنگی سپاه فجر فارس با بیان اینکه توقع است با تلاش‌های هنرمندان در بسیجی لارستان سایر شهرستان‌های جنوب فارس را پوشش دهند، ادامه داد: در استان فارس و به‌خصوص لارستان نمادهای فرهنگی بسیاری وجود دارد که می‌بایست با شناسایی این نمادها، در قالب کارهای هنری آنان را به کشور معرفی کرد.

مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج لارستان افتتاح شد

این مسوول با تأکید بر جایگاه علمی و مذهبی شخصیت آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره)، تصریح کرد: متأسفانه از ایشان فقط یک مستند بسیار ناقص تولیدشده که می‌بایست با یک برنامه‌ریزی مناسب از سوی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری این‌گونه نمادها و شخصیت‌های بومی را برجسته کرد.

در حاشیه این مراسم، امین دلخسته مسوول فرهنگی سپاه ناحیه لارستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج در لارستان به‌عنوان نخستین مرکز شهرستانی در کشور پایه‌ریزی شده است، اظهار داشت: این مرکز با تکیه‌بر توان بالقوه و بالفعل ظرفیت فرهنگی و هنری لارستان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج در لارستان در حوزه‌های گوناگونی نظیر ترویج امر کتاب و کتاب‌خوانی، سرود، فیلم و نمایش، هنرهای گرافیکی، تجسمی و نمایشگاهی، انیمیشن‌سازی به‌عنوان هنر روز دنیا فعالیت خواهد داشت، افزود: در حال حاضر گروه‌های فرهنگی هنری مختلفی ازجمله مصباح‌الهدی، طه، آدینه، رضوان، نوجوان‌پلاس، مردُمک، شهید‌آوینی، چارچوب، خانه طراحان، سراج و غیره در لارستان فعالیت دارند.

مسوول فرهنگی سپاه ناحیه لارستان با تقدیر از فعالیت گسترده فرهنگی و هنری بسیجیان در لارستان، تصریح کرد: امید می‌رود با راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری لارستان بتوان کارهای قوی و تأثیرگذار تولید کرد.

وی بیان کرد: مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری لارستان در ساختمانی که از سوی یکی از خیرین به مساحت ۲۸۰ مترمربع واگذار شده، در زمینه‌های تولید محتوا، گروه‌های چندرسانه‌ای، استودیو صدا و تصویر فعالیت‌هایی مختلفی صورت خواهد گرفت.

رونمایی از اثر هنری سیدعلی مؤمن از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس لارستان با موضوع «لحظه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)»، بازدید از استودیو تولید و تدوین آثار هنری، تشریح اقدامات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان نوجوان بسیجی پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار