کارشناس مذهبی:

آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) عیدی در امتداد غدیر است

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان گفت: آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) عیدی در امتداد غدیر است.
کد خبر: ۹۲۸۸۳۴۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر امام مهدی (عج) کارگاه تبیینی ترویجی با حضور کارکنان ولایتمدار سپاه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان در این کارگاه که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که عطر شکوفه های عدل و عزت و ایمان، فضا را عالم گیر می کنند.

وی، تصریح کرد: آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) عیدی در امتداد غدیر است و بزرگداشت این ایام فرصتی برای ترویج فرهنگ انتظار به شمار می رود.

حجت الاسلام فتاحیان، افزود: معرفت، محبت و ولایت امام(عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با ایشان است، چرا که عشق و ولایت بدون مسوولیت پذیری هوسی بیش نیست.

وی با بیان اینکه همه ما باید برای امام زمان (عج) دعا کنیم که یکی از این دعاها دعای فرج و دعای عهد است، اظهار کرد: "عهد"، التزام و نوعی تعهد پذیری در مقابل شخص یا کاری می‌باشد و باید خود را به وظایفی که نسبت به امام زمان(عج) داریم ملتزم سازیم و با ایشان برای انجام آرمان‌هایش عهد ببندیم و کسانی می‌توانند در عصر ظهور به این عهدها عمل کنند که در عصر غیبت به پیمان خود با امام عصر(عج) عمل کرده باشند.

فتاحیان خاطرنشان کرد: عهد و اطاعت، تجلی و نمود عشق و محبت است و زمینه‌سازی برای ظهور ایشان، بسط عدالت و فرهنگ عدل پذیری در جامعه و نهادینه کردن آن است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، مقام امامت را یکی از بالاترین مقام‌ها دانست و عنوان کرد: حضرت ابراهیم (علیه السلام) که پیامبر خدا بود دارای مقام نبوت و خلت بود و بعدها به مقام امامت رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرکرد، در پایان اظهار کرد: ولایت امام زمان(عج) به عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه است و این ولایت رکن و اساس دین می باشد،  همچنین کلید گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین است.

گفتنی است در پایان این کارگاه و مراسم معنوی، فرهنگیاران مداح اهل بیت عصمت و طهارت به مدیحه سرایی پرداختند.

ارسال نظرات