خبرهای داغ:

جزئیات وظایف قرارگاه‌های حافظان سلامت محله در استان اصفهان تشریح شد

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان جزئیات طرح تشکیل قرارگاه حافظان سلامت محله برای مقابله با بیمای کرونا در استان اصفهان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۸۸۳۷۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز دوشنبه پنجم آبان ماه در جلسه قرارگاه ستاد کرونا در سپاه در محل فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان درباره جزئیات و اهداف طرح تشکیل قرارگاه حافظان سلامت محله در استان اظهار داشت: آموزش همگانی درباره راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری به صورت محله‌محور و با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج با محوریت وزارت بهداشت و همکاری وزارت ارشاد و صدا و سیما از جمله محورهای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: قرارگاه حافظان سلامت محله در استان با حضور نماینده ولی‌فقیه، فرمانده سپاه، نماینده استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، صداوسیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل می‌شود و در شهرستان‌ها با حضور امام جمعه شهرستان، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، فرمانداری، مسئول مرکز بهداشت، اتاق اصناف، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکیل خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: قرارگاه حافظان سلامت محله در محلات با محوریت مساجد و با حضور امام جماعت مسجد، مسئول هیئت مذهبی محله، نماینده خانه بهداشت، کاسب امین محله، مسئول هیئت امنای مسجد، فرمانده پایگاه بسیج برادران و خواهران محله، مسئول کانون فرهنگی ارشاد، نماینده خیریه یا قرض‌الحسنه محله و یکی از اقشار متخصص محله مانند معلم، دانشجو یا استاد دانشگاه فعالیت خواهد کرد.

وی بسیج حداکثری امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی محله جهت مقابله با ویروس کرونا، مصون‌سازی محلات از طریق ارشاد و توصیه در مراکز تجمع در محلات، اطلاع‌رسانی و آموزش چهره به چهره به صورت گسترده در سطح محلات برای اقناع‌سازی افکار مردم، کمک به سالمندان، سالخوردگان و بیماران کرونا، تهیه بسته‌های معیشتی، وام و نذر سلامت برای آسیب‌دیدگان کرونا در محله، تولید و توزیع اقلام ضروری در سطح محله، ثبت‌نام داوطلبان جهت اعزام به بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمانی، فضاسازی و فرهنگ‌سازی و ایجاد روحیه نشاط و بالا بردن سطح معنویت در محله، تهیه اقلام درمانی و واگذاری به افراد نیازمند به صورت امانی مانند دستگاه اکسیژن، تهیه وام قرض‌الحسنه و تخصیص به مردم آسیب‌دیده، خرید تبلت برای دانش‌آموزان محروم محله، ارسال پیامک هشدار برای مردم محله، تلفن زدن به منازل و توصیه به رعایت اصول بهداشتی و سرکشی و بازدید از مساجد، حسینیه‌ها و اصناف محله و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اهداف تشکیل قرارگاه حافظان سلامت محله دانست.

فدا بیان کرد: در این طرح تشکیل قرارگاه حافظان سلامت محله با حضور همه ارکان مسجد، تشکیل جلسات قرارگاه و دعوت از معتمدان و متنفذان محله، توصیه و ارشاد عموم مردم از راه‌های مختلف، پیگیری و توصیه به انجام فرایض دینی و معنویت‌افزایی مردم محله با شیوه‌های نوین از جمله فضای مجازی بر عهده امام جماعت مساجد گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: فراخوان تمام نیروهای مردمی در سطح محله، ثبت‌نام داوطلبان بسیجی در لشکریان محمد(ص) حافظان سلامت برای کمک در عرصه‌های مختلف، ایجاد دبیرخانه فعال قرارگاه در مسجد محله، انجام ضدعفونی و گندزدایی با نظر تخصصی خانه بهداشت محله، ارشاد و توصیه به اصناف، مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های محله برای رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی و فعال کردن گروه‌های جهادی محله‌محور برای حضور در عرصه‌های موردنیاز مقابله با ویروس کرونا از جمله وظایف فرمانده پایگاه بسیج در قرارگاه حافظان سلامت محله خواهد بود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اضافه کرد: همچنین نماینده مرکز بهداشت باید به کمک و مشاوره تخصصی درباره راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، ایجاد زمینه برای کمک به غربالگری در سطح محلات، اعلام مقدار گسترش و شیوع ویروس کرونا در محلات، مشخص کردن افراد بیمار برای کمک در عرصه‌های مختلف در صورت تمایل افراد، اعلام اشخاصی که بیماری زمینه‌ای دارند به قرارگاه برای کمک و تولید محتواهای آموزشی درباره فرهنگ‌سازی در سطح محله بپردازد.

وی با بیان اینکه وظیفه قرارگاه حافظان سلامت محله آموزش و اقناع‌سازی در زمینه استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و قطع زنجیره انتقال است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه اعتمادسازی و افزایش سرمایه اجتماعی تلاش کرد چون در مدت اخیر برخی مسئولان صحبت‌های متناقضی داشته‌اند که مردم را سردرگم و بی‌انگیزه کرده است و قرارگاه حافظان سلامت می‌تواند به بازگشت این اعتماد کمک کند.

فدا با اشاره به لزوم مطالبه‌گری از مسئولان گفت: برخورد با متخلفان باید مطالبه عمومی باشد و به این شکل مسئولان هم متوجه می‌شوند که برای برخورد با متخلفان از پشتوانه مردمی برخوردار هستند. همچنین قرارگاه‌های حافظان سلامت محله می‌توانند به هشتگ‌سازی، راه‌اندازی پویش‌ها و کمپین‌های مردمی نیز بپردازند. بسیج خواهران نیز باید از ظرفیت بانوان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند استفاده کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار